Tough times for meat producers

opublikowano: 13-11-2007, 11:16

Warsaw (Puls Biznesu) - Meat producer Duda's report shows that the sector is in trouble. Lower revenue against higher sales – this is the situation of the meat giant reflecting the situation of the whole sector. Low market prices for pork and strong zloty are to be blamed, Maciej Duda, the company’s CEO, explains. He promises better future performance, but not before the end of 2008.

After Poland’s EU accession, sales and income of Polish food producers, jumped. This year, however, Polish food producers have to struggle with price fluctuations. PKM Duda disappointed investors with its third quarter results. The stock price dived 6.3 percent to PLN 7.4 (EUR 2). The net income was nearly twice smaller than last year and it was despite much higher sales.
“The recent months have been extremely difficult for our sector. Low pork prices in the EU along with strong zloty made it unprofitable to export and resulted in meat surplus in Poland”, Maciej Duda, PKM Duda CEO said.
He added that the Russian embargo for Polish meat and closed Belarusian market make the situation even more difficult.
“In this situation, we believe to be very successful to have increased sales to record high”, Maciej Duda added.
 
Experts believe that tough situation on the market will continue. Witold Choinski, CEO of Polskie Mieso association, said that EU could provide meat producers with surcharges to exports. In his opinion, the situation of Polish companies will largely depend on retailers who increased imports of cheap meat from Western Europe. Duda management, however, believes next year’s results will be better.
“In 2008, the pork surplus will disappear because many farmers withdraw from breeding. Prices will grow, especially in the third and fourth quarter”, Maciej Duda added.
He hopes that his company will then make up for the present losses. It will be well prepared as it keeps investing in breeding now. PKM Duda will also consolidate results of its Ukrainian subsidiary. Within three years, the group will have over PLN 2bn of sales. 
(PLN 1 = EUR 0.274)

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane