Towar z katalogu

Grzegorz Kozyra
19-02-2001, 00:00

lektury

Towar z katalogu

W Polsce w ramach marketingu bezpośredniego — podaje Claritas Polska — do statystycznego mieszkańca kraju trafia w ciągu roku 8 przesyłek, podczas gdy w Holandii — 82, w Niemczech — 71, Francji — 63, a w Portugalii — 16. Najczęściej są to oferty sprzedaży bezpośredniej przesyłane pocztą (32,7 proc.). Najniższy udział w tej ofercie ma telekomunikacja (4,7 proc.) i Internet (1,6 proc.). Korzystna cena i jakość produktu, a także pokusa wygrania nagrody są najczęstszymi powodami, dla których decydujemy się na zamówienie towaru z pocztowej oferty czy katalogu wysyłkowego. Ciekawostkę stanowi fakt, że na przykład internetowa oferta tych samych towarów Galerii Centrum bywa tańsza niż w sklepie detalicznym. Najwięcej klientów (59, 3 proc.) firmy zajmujące się sprzedażą bezpośrednią znajdują w małych miejscowościach, liczących do 10 tysięcy mieszkańców. W nich jest na ogół słabo rozwinięty handel detaliczny. Najrzadziej z oferty wysyłkowej korzystają osoby z dużych miast (od 50 000 do 100 000 mieszkańców). Najliczniejszą grupę (19,1 proc.) korzystających ze sprzedaży wysyłkowej stanowią gospodarstwa domowe, w których dochody wahają się od 1000 do 1400 złotych miesięcznie.

„Supermarket News”

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Kozyra

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Towar z katalogu