Toya poprosi o 120 mln zł

ANP, PAP
19-07-2011, 00:00

Dystrybutor narzędzi i elektronarzędzi planuje akwizycje oraz otwarcie 200 sklepów patronackich.

Dystrybutor narzędzi i elektronarzędzi planuje akwizycje oraz otwarcie 200 sklepów patronackich.

Wrocławska Toya jeszcze w tym miesiącu zamierza przeprowadzić publiczną emisję. Debiut zaplanowano na sierpień. Ze sprzedaży ponad 28,1 mln nowych akcji spółka zamierza pozyskać od 77 mln zł do 120,7 mln zł. Najwięcej, bo 42-60 mln zł, przeznaczy na kapitał obrotowy. Kolejne 10-15 mln zł ma pójść na akwizycje, a drugie tyle — na rozwój kanału dystrybucji.

— Prowadzimy wstępne rozmowy z dwoma podmiotami. To firmy z rynku polskiego. Poprzez akwizycję chcemy zyskać know-how i dostęp do nowych segmentów rynku — mówi Grzegorz Pinkosz, prezes Toyi. Spółkę interesuje przejęcie pakietu większościowego.

W planach do 2014 r. jest otwarcie około 200 sklepów patronackich, które mają promować markę — Yato.

— Naszym celem na najbliższych kilka lat jest uzyskanie pozycji lidera na polskim rynku i wzmacnianie pozycji na rynkach zagranicznych — dodaje Grzegorz Pinkosz.

Według ostatnich danych (za 2008 r.) Toya miała ponad 7 proc. krajowego rynku.

Zapisy na akcje Toyi w transzy inwestorów indywidualnych ruszają 19 lipca. Dla instytucjonalnych — 27 lipca. Maksymalna cena emisyjna wyniesie 4,40 zł za walor.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANP, PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Toya poprosi o 120 mln zł