Toyota droższa niż Mercedes

Toyota jest najcenniejszą marką motoryzacyjną na świecie. Japońska marka utrzymuje się na szczycie tabeli od 14 lat.

Agencja Interbrand opublikowała listę stu najcenniejszych marek światowych „2017 Best Global Brands”. Na liście brandów reprezentujących różne branże znalazło się szesnastu przedstawicieli sektora motoryzacyjnego. Pierwszą samochodową marką w „2017 Best Global Brands” (siódme miejsce w ogólnym zestawieniu) jest Toyota. Mimo 6-procentowego spadku wyceny marki wartość oszacowana na 50,3 mld USD wystarczyłaby utrzymać prowadzenie w swojej branży. Drugie miejsce należy do Mercedesa (9. w zestawieniu ogólnym). Jego wartość to ponad 47,8 mld USD. Niemiecki producent zaliczył wzrost wartości o ponad 10 proc. w porównaniu z 2016 r. i zepchnął na trzecie miejsce swojego konkurenta — BMW (13. pozycja ogółem). Wartość bawarskiej spółki oszacowano w tym roku na 41,5 mld USD. Czwarte miejsce (i 20.) należy do Hondy (wartość 22,7 mld USD). Dalej znalazły się kolejno: Ford (33.) z wartością 13,6 mld USD i Hyundai (35.). Wartość koreańskiej marki oszacowano na 13,3 mld USD. Jeszcze 10 lat temu marka ta była klasyfikowana na 72. miejscu w ogólnym zestawieniu z wartością niespełna 5 mld USD. Siódme miejsce należy do Audi (38. ogółem) — 12 mld USD, dalej jest Nissan (39.) — 11,53 mld USD, i Volkswagen (40.) — 11,52 mld USD. Pierwszą dziesiątkę zamyka Porsche, którego wartość została oszacowana na 10,1 mln USD (48. miejsce w ogólnym rankingu). Na 69. miejscu sklasyfikowano Kię (6,7 mld USD). 73. pozycja (6 mld USD) przypadła marce Land Rover. 77. miejsce należy do Harleya-Davidsona (5,7 mld USD). Na miejscu 87. sklasyfikowano Mini (5,1 mld USD). Kolejną — 88. pozycję — zajmuje debiutujące w zestawieniu Ferrari (4,9 mld USD). Motoryzacyjną listę zamyka — sklasyfikowana na 98. miejscu — Tesla (4 mld USD). Niemotoryzacyjnymi liderami tegorocznego rankingu są Apple (184 mld USD), Google (141,7 mld USD) oraz Microsoft (79,9 mld USD).

 

16 Tyle firm motoryzacyjnych sklasyfikowano w tegorocznej edycji „Best Global Brands”, czyli najwięcej wartych znaków towarowych na świecie. Wartość wszystkich motomarek ujętych w tym zestawieniu oszacowano na około 266 mld USD, z czego ponad 50 mld — to wartość znaku Toyota.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Toyota droższa niż Mercedes