Toyota i Nissan wyposażą młodych

Grzegorz Brycki
opublikowano: 1999-01-06 00:00

Toyota i Nissan wyposażą młodych

Dwaj najwięksi japońscy producenci samochodów, Toyota i Nissan, wprowadzają na rynek modele samochodów skierowane przede wszystkim do dzieci rodziców z tzw. wyżu powojennego (baby-boomers). Szacuje się, że jedynie w USA ta grupa konsumentów liczy 80-85 mln ludzi.

Toyota proponuje niewielkie auto o nazwie Echo, natomiast Nissan sportowy samochód Xterra. Oba pojazdy zostaną zaprezentowane podczas rozpoczynającego się w sobotę międzynarodowego salonu samochodowego w Detroit.

Japończycy liczą, że dzięki nowym modelom uda im się zdobyć młodych klientów, poszukujących samochodu o ciekawej stylistyce i stosunkowo niskiej cenie. Echo, przy niewielkich wymiarach zewnętrzynych, ma więcej miejsca wewnątrz od np. Corolli, a jego cena — według zapewnień producentów — jest znacząco niższa od kosztującej w USA ponad 12 tys. USD (41,5 tys. zł) Corolli. Pick-up Xterra ma kosztować 20-25 tys. USD (62-86 tys. zł) i konkurować z Totyotą RA V4 i Hondą CR-V. GB