Agencja zauważa, że szacunki Toyoty są znacznie wyższe niż innych globalnych koncernów motoryzacyjnych. W ubiegłym tygodniu Ford podał, że cła w USA osłabią jego wyniki o ok. 2 mld USD. General Motors szacował swoją ekspozycję na 4-5 mld USD, a Stellantis spodziewał się gorszego wyniku o ok. 1,5 mld USD. Analitycy podkreślają jednak, że Toyota znana jest z konserwatywnego podejścia do prognoz, ponadto wiadomo, że pracuje już nad obniżeniem negatywnego wpływu ceł przez zmiany w łańcuchach dostaw w przypadku aut kierowanych na amerykański rynek.
Opublikowany w czwartek raport kwartalny spółki pokazał spadek zysku operacyjnego o 11 proc. do 1,17 bln JPY. Okazał się jednak wyższy niż oczekiwane przez rynek 890 mld JPY. Cła w prowadzone w USA obniżyły wynik o 450 mld JPY.
Toyota prognozuje obecnie w całym roku rozrachunkowym, kończącym się w marcu 2026 roku, 3,2 bln JPY zysku operacyjnego. Wcześniej zapowiadała 3,8 bln JPY.
Pomimo zawirować powodowanych przez politykę handlową Donalda Trumpa Toyota osiągnęła rekordową globalną sprzedaż w pierwszym półroczu, wynoszącą 5,5 mln aut. To 7,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Do poprawy wyniku przyczynił się wzrost popularności aut hybrydowych spółki, szczególnie w Japonii, Chinach i USA.
