Toyota szkoli Europejczyków

Dorota Gąsowska
opublikowano: 30-03-2006, 00:00

Europejscy pracownicy japońskiego koncernu będą szkoleni w Wielkiej Brytanii — w specjalnie wybudowanym centrum treningowym.

Toyota otworzyła Europejskie Centrum Szkoleniowe. Będzie w niej trenowana kadra zarządzająca średniego szczebla, pracująca w fabrykach zlokalizowanych w Polsce, Anglii, Francji i Turcji. Centrum ma być miejscem podnoszenia kwalifikacji i umiejętności pracowników oraz wprowadzania standardów jakości — takich samych we wszystkich ośrodkach Toyoty na całym świecie.

Centrum E-GPC — od angielskiego pan-European Global Production Centre — zostało zbudowane od podstaw, tuż obok fabryki Toyoty w brytyjskim Burnastone (tydzień temu nastąpiło jego oficjalne otwarcie). Budowa ośrodka o powierzchni 8 tys. mkw. kosztowała 16,3 mln EUR. Rocznie szesnastu trenerów będzie tam szkolić tysiąc pracowników japońskiego koncernu. Centrum wyposażone jest w stanowiska pracy, które są odzwierciedleniem rzeczywistych stanowisk w fabrykach Toyoty. Szkolenie ma zwiększyć wydajność w określonych przedziałach czasowych, podnieść poziom jakości produktów oraz bezpieczeństwo pracy. Szkoleni pracownicy muszą przejść szereg testów sprawdzających m.in. ich umiejętności manualne, np. szybkie obracanie w dłoniach czterech piłek do golfa.

Brytyjskie centrum jest trzecią taką jednostką na świecie. Pierwsze zostało otwarte w 2003 r. w Japonii, gdzie szkolona jest kadra z 52 fabryk Toyoty w 26 krajach. Miesiąc temu uruchomione zostało centrum północnoamerykańskie, obecnie europejskie, a wkrótce ruszy ośrodek azjatycki w Tajlandii.

Na naszym kontynencie japoński producent posiada osiem fabryk, w których pracuje 55 tys. osób. Dwie z fabryk znajdują się w Polsce: w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach. Od 1963 r. koncern zainwestował w Europie 6 mld EUR, czyli około 400 mln EUR każdego roku. W 2005 r. Toyota sprzedała na naszym kontynencie 964 tys. samochodów. W obecnym roku Japończycy zamierzają sprzedać ponad milion nowych aut i wyprodukować w europejskich fabrykach 806 tys. samochodów, 860 tys. silników, 575 tys. przekładni.

— Nasze najlepsze auta produkowane są w tym regionie: Corolla i Avensis w Anglii, Corolla Verso w Turcji, nowy Yaris we francuskim Valenciennes oraz Aygo w czeskim Kolin — docenia Europę Shinichi Sasaki, prezes Toyota Motor Europe.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Gąsowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu