Toyota z aspiracjami Skody

Po sześciu miesiącach 2015 r. Toyota wysunęła się w Polsce na drugą pozycję pod względem sprzedaży aut.

Z wynikiem 17 528 nowych rejestracji zyskała względem zeszłego roku 8,5 proc. i ma już niemal 10 proc. udziału w rynku. Najczęściej Polacy wybierają modele Yaris (4939 rejestracji), Auris (4529) i Corolla (2371). W drugiej połowie roku Toyota zakłada umacnianie pozycji rynkowej dzięki wprowadzeniu dwóch nowości: zmodernizowanych modeli Avensis i Auris.

Nowy Avensis miał premierę w czerwcu 2015 r. i znalazł już ponad tysiąc nabywców. Nowy Auris właśnie debiutuje w salonach w Polsce. Czy Toyota może przeskoczyć „niezliczalną” w Polsce Skodę? Raczej nie. Lider „zarejestrował” w pierwszym półroczu 23 639 samochody, a w pierwszej dziesiątce najchętniej wybieranych modeli są aż trzy modele tego producenta. Od początku roku w ewidencji pojazdów i kierowców pojawiło się 175 489 nowych aut (16,2 proc. więcej niż w takim okresie 2014 r.). Przy czym na firmy zarejestrowano 107 370 samochodów (61,2 proc.).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Toyota z aspiracjami Skody