Toyota zwiększy liczbę spółek w Polsce

Motoryzacyjny gigant wchodzi w ubezpieczenia. Na początek stawia na pośrednictwo.

Japoński gigant motoryzacyjny coraz mocniej rozpycha się w branży finansowej. Wkrótce do posiadanego już nad Wisłą banku i firmy leasingowej dołączy spółka z branży ubezpieczeniowej. Z informacji „PB” wynika, że do startu w Polsce przygotowujesię Toyota Insurance Management (TIM). Za tą nazwą kryje się założone w 1999 r. w Wielkiej Brytanii joint venture Toyoty i firmy ubezpieczeniowej Aioi Nissay Dowa Insurance Europe. Ten ostatni podmiot należy do japońskiego ubezpieczyciela MS&AD. TIM, który działa już w większości państw Europy Zachodniej, rozpoczął marsz na wschód. W ubiegłym roku wszedł do Rosji, w tym pojawi się w Polsce. Nasze ustalenia potwierdza Artur Niewrzędowski, wypowiadającysię w imieniu Toyota Banku. Według niego, TIM już zarejestrował oddział w naszym kraju.

— Firma będzie miała własne, niezwiązane z bankiem, kierownictwo i będzie prowadziła samodzielną działalność w zakresie pośrednictwa ubezpieczeniowego — mówi Artur Niewrzędowski.

Według naszych rozmówców, TIM ma przede wszystkim obsługiwać, jako pośrednik (agent), sieć dilerską Toyoty. Dzięki temu do motoryzacyjnegogiganta trafią prowizje, które teraz są odprowadzane do brokerów lub agentów obsługujących dilerów. Kolejnym jego zadaniem ma być wprowadzenie nowych pakietów ubezpieczeniowych, możliwe, że poza obszarem komunikacji. Nie zanosi się na zmiany w ofercie ubezpieczeniowej dla dilerów Toyoty. Obecnie sprzedają oni ubezpieczenia komunikacyjne PZU, Ergo Hestii i Allianz Polska. Dostawcą usług assistance jest firma Pol-Assistance, do którejnależy największy broker ubezpieczeniowy w Polsce: Grass Savoye. Zdaniem Konrada Owsińskiego, dyrektora pionu ubezpieczeń biznesowych w Link4, inni producenci samochodów mogą pójść w ślady Toyoty i zdecydować się na uruchomienie w Polsce własnych pośredników ubezpieczeniowych.

— Wszystko zależy od skali biznesu. Przy odpowiedniej wielkości jest to jak najbardziej opłacalne — mówi Konrad Owsiński.

Toyota Insurance Management to kolejna firma, która zdecydowała się wejść na polski rynek pośrednictwa ubezpieczeniowego. W ubiegłym tygodniu Optima Logistics Group poinformowała o uruchomieniu brokera ubezpieczeniowego Optima, który chce zająć się obsługą przewoźników drogowych. Do startu szykuje się także inny pośrednik: krakowski Cliffsidebroker, w którego zainwestował Jerzy Mazgaj. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu