TP Emitel pozwał Polskie Radio do sądu

Presserwis
25-09-2008, 09:48

TP Emitel złożył w Sądzie Okręgowym w  Warszawie pozwy, w których domaga się od Polskiego Radia zapłaty zaległych 21,5 mln zł za usługi emisji sygnału - podaje dziesiejszy Presserwis.

Według serwisu, prezes Polskiego Radia Krzysztof Czabański poinformował Emitela w styczniu, że od każdej faktury będzie odliczał 34,7 proc. należności jako potrącenie wynikające z nadpłaty za lata 1996-2006.
 
- Nie ma żadnych podstaw prawnych, by Polskie Radio mogło obniżać sobie opłaty i żądać jakiejkolwiek rekompensaty. To samowola prezesa Polskiego Radia - mówi Andrzej J. Kozłowski, dyrektor biura strategii Emitela.

Spółka twierdzi, że przez sześć miesięcy starała się unormować stosunki z Radiem, ale bez skutku,  Proponowała powołanie ekspertów zewnętrznych, którzy zbadaliby roszczenia klienta i wypracowali kompromis.

Polskie Radio powołuje się na decyzję prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który w 2005 r. stwierdził, że Emitel wykorzystał swoją pozycji dominującą na rynku różnicując stawki wobec nadawców.
 
– Nadawcy publiczni musieli płacić więcej (niż komercyjni. - red.). Nadpłaty uważamy za naszą wierzytelność i dlatego od stycznia tego roku dokonujemy potrąceń na mocy przepisów kodeksu cywilnego – mówi Maciej Ramus, doradca zarządu Polskiego Radia.
 
Polskie Radio korzysta z 72 nadajników Emitela, każdy nadaje od jednego do czterech programów. TP Emitel zapewnia, że nie przerwie emisji programów publicznej rozgłośni. Ostrzega jednak, że Polskie Radio nie będzie mogło współpracować z TP Emitelem przy rozwoju nowych usług i technologii, np. w testach telewizji mobilnej w standardzie DVB-H i testach cyfrowej emisji radiowej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Presserwis

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / TP Emitel pozwał Polskie Radio do sądu