Transfer miliarda z trasy A1

KAP
opublikowano: 18-02-2008, 00:00

Jeśli rozmowy z firmą Gdańsk Transport Company zakończą się sukcesem, rząd będzie miał 1,3 mld zł na obwodnice.

Jeśli rozmowy z firmą Gdańsk Transport Company zakończą się sukcesem, rząd będzie miał 1,3 mld zł na obwodnice.

Rozwiązanie konfliktu o budowę trasy A 1 Nowe Marzy — Toruń (60 km) może przynieść nieoczekiwane profity finansowe. Jeśli resort infrastruktury dogada się z koncesjonariuszem Gdańsk Transport Company (GTC), odblokuje 1,3 mld zł na budowę innych dróg. A to dlatego, że finansowanie projektu Nowe Marzy — Toruń jest zapisane na rządowej liście projektów unijnych. W tej sytuacji Cezary Grabarczyk, minister infrastruktury, chciałby, aby oszczędności poszły na budowę obwodnic.

— Mamy program budowy obejść w wielu miejscowościach. Dodatkowe pieniądze chętnie wydamy na obwodnice z listy rezerwowej unijnych projektów? powiedziano nam w biurze prasowym Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Na liście rezerwowej zapisano m.in. inwestycję w budowę 20-kilometrowego odcinka obwodnicy warszawskiej Puławska-Lubelska-Zakręt. Jej koszt jest szacowany obecnie na 2,9 mld zł, choć program rządowy przyjęty jesienią ubiegłego roku przewidywał 3,2 mld zł.

Rządowy plan do 2012 r. przewiduje budowę 490 km obwodnic, które mają kosztować 6,5 mld zł. Tylko w samym 2008 r. ich budowa powinna pochłonąć 1 mld zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KAP

Polecane