Trei Real Estate Polska idzie w dywersyfikację

opublikowano: 28-01-2018, 22:00

Spółka znana z inwestycji w parki handlowe wchodzi w mieszkania i akademiki, na które będzie wydawała rocznie kilkadziesiąt milionów złotych

W Polsce działa już siedem Vendo Parków spółki Trei Real Estate Polska, należącej do niemieckiej grupy Tengelmann. To obiekty o powierzchni do kilkunastu tysięcy metrów kwadratowych, których cechą wspólną jest dostęp do wszystkich sklepów bezpośrednio z parkingu. W 2017 r. deweloper otworzył trzy Vendo Parki — w Skierniewicach, Świdnicy i Łodzi, a w budowie ma kolejne dwa — w Dąbrowie Górniczej i Chodzieży.

Jacek Wesołowski, członek zarządu Trei Real Estate Polska, zapewnia, że spółka będzie przygotowywała się do rozszerzenia działalności także pod względem kadrowym. Zespół powiększy się m.in. o nowych menedżerów projektu.Zespół powiększy się m.in. o nowych menedżerów projektu.
Zobacz więcej

GRUPOWE UMOCNIENIE:

Jacek Wesołowski, członek zarządu Trei Real Estate Polska, zapewnia, że spółka będzie przygotowywała się do rozszerzenia działalności także pod względem kadrowym. Zespół powiększy się m.in. o nowych menedżerów projektu.Zespół powiększy się m.in. o nowych menedżerów projektu. FOT. ARC

— W 2018 r. chcemy otworzyć osiem takich obiektów, natomiast średnio planujemy uruchamiać ich sześć rocznie — deklaruje Jacek Wesołowski, członek zarządu Trei Real Estate Polska. Docelowo spółka chce mieć w Polsce 50 Vendo Parków. Zakłada, że dojście do tego poziomu zajmie jej około pięciu lat.

Dużo miejsca na rynku

Jacek Wesołowski, zapytany, czy Trei bierze pod uwagę sprzedaż swoich nieruchomości, odpowiada, że taka opcja jest zawsze. — W tym momencie nie mamy tego w planach, jednak przygotowywana na etapie projektów analiza zawsze zakłada opcję „co by było, gdyby…”. I w takim przypadku możliwość sprzedaży parków jest brana pod uwagę — przyznaje członek zarządu Trei.

Jego zdaniem, rynek parków handlowych w Polsce jest bardzo słabo rozwinięty w porównaniu np. z niemieckim, gdzie takie obiekty powstają nawet w miejscowościach pięciotysięcznych. Tymczasem Polska nie jest nimi pokryta nawet w miastach, zamieszkiwanych przez 20 tys. osób.

— Jeszcze daleka droga, nim w Polsce parkami zostaną zapełnione wszystkie miejscowości, w których ich powstanie ma ekonomiczne uzasadnienie — uważa Jacek Wesołowski. Zdaniem Andrzeja Tokaja, partnera w kancelarii Magnusson Tokaj i Partnerzy, parki handlowe stanowią około 10 proc. całej powierzchni handlowej w Polsce, ale segment ten zaczyna rosnąć szybciej.

— Przewagą parków handlowych jest większa wygoda w dostępie do nich. Znajdują się po drodze z pracy do domu, mają miejsca parkingowe blisko konkretnego sklepu. Zatem czas spędzony w parku jest dużo krótszy, niż w tradycyjnej galerii handlowej. Stan niepewności co do warunków rozwoju tego segmentu jak i całej branży obiektów handlowych tworzy jednak ustawa o zakazie handlu w niedzielę, jak również obowiązujący od tego roku podatek od nieruchomości komercyjnych — przypomina Andrzej Tokaj.

Co ciekawe, działalność Trei Real Estate Polska nie ograniczy się wyłącznie do inwestycji w parki handlowe. Niebawem spółka zadebiutuje na rynku mieszkaniowym.

— Jesteśmy już po decyzjach wewnętrznych w firmie. Na inwestycje wybraliśmy Kraków, Wrocław, Warszawę, Łódź, Poznań i Trójmiasto. Chcemy budować także akademiki. W Niemczech jesteśmy znani z inwestycji w takie nieruchomości. Są to obiekty w wyższym standardzie, wyposażone w miejsca, w których studenci mogą wspólnie uczyć się, imprezować, grillować. Budynki oferują garaże dla samochodów i rowerów. To zupełnie inny standard niż ten znany z większości polskich domów studenckich — mówi Jacek Wesołowski.

Moda na studentów

Zapowiada, że w 2018 r. spółka będzie pracowała także nad rozbudową zespołu i biura. — Częściowo wykorzystamy pracowników, których mamy, np. architektów, jednak menedżerowie projektów już są „zakopani” w pracy, więc będziemy musieli się w tym segmencie wzmocnić — zapowiada Jacek Wesołowski. Trei zajmie się także wstępnymi analizami nowych miejsc.

— W tym roku nabędziemy pierwszy grunt pod mieszkania i akademiki, natomiast w 2019 r., gdy faza przygotowawcza nie będzie dla nas już tak dużym obciążeniem — zakupów będzie więcej. Na inwestycje w akademiki i mieszkania zamierzamy przeznaczać rocznie kilkadziesiąt milionów złotych — informuje Jacek Wesołowski.

Wejście w sektor akademicki może okazać się dla firmy strzałem w dziesiątkę. Z najnowszego raportu spółki Metropolitan Investment, która w Trójmieście buduje dla studentów Olimpijskie Akademiki i Gdański Harward, wynika, że obecnie polskie domy studenckie są w stanie zapewnić zakwaterowanie tylko 9 proc. żaków.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Gołasa

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Trei Real Estate Polska idzie w dywersyfikację