Trei stawia na parki handlowe

opublikowano: 20-12-2018, 22:00

Trei Real Estate koncentruje się na rynku handlowym — w 2018 r. otworzył 3 Vendo Parki i planuje 6 kolejnych.

W mijającym roku Trei Real Estate Poland otworzył trzy parki handlowe: w Dąbrowie Górniczej, Chodzieży i Łodzi. Do dyspozycji najemców trafiło łącznie ponad 20 tys. mkw. powierzchni handlowej. Vendo Parki zostały z sukcesem wynajęte jeszcze przed otwarciem. Obecnie firma prowadzi negocjacje dotyczące ostatniego lokalu w budynku przy ul. Gojawiczyńskiej w Łodzi. Pozostałe dwa obiekty są w całości wynajęte.

Zwiększenie inwestycji w Polsce traktujemy priorytetowo — mówi Jacek
Wesołowski, prezes Trei Real Estate Poland.
Zobacz więcej

PARKI HANDLOWE:

Zwiększenie inwestycji w Polsce traktujemy priorytetowo — mówi Jacek Wesołowski, prezes Trei Real Estate Poland. Fot. ARC

— Zwiększenie inwestycji w Polsce traktujemy priorytetowo. W tym roku zabezpieczyliśmy tu 11 działek i tym samym dysponujemy 13 lokalizacjami o całkowitej powierzchni ponad 17 ha. Finansowanie inwestycji z własnych środków pozwala nam na swobodne planowanie rozwoju — mówi Jacek Wesołowski, prezes Trei Real Estate Poland.

Polska pełni kluczową rolę w strategii rozwoju międzynarodowej sieci Vendo Parków. Deweloper tylko w przyszłym roku zainwestuje dodatkowe kilkadziesiąt milionów euro w budowę obiektów handlowych. Do końca 2019 r. planuje otwarcie sześciu parków handlowych: w Bytowie, Ostrołęce, Pułtusku, Łasku, Jaworze i Solcu Kujawskim.

— Parki handlowe są bardzo atrakcyjną klasą aktywów i najszybciej rozwijającym się segmentem rynku inwestycyjnego w sektorze handlowym. Te małe projekty przyciągają uwagę inwestorów m.in. z powodu nasycenia największych miast powierzchnią handlową w formacie wielkich centrów handlowo-rozrywkowych. Stąd też duże zainteresowanie deweloperów tym formatem, zwłaszcza w małych miastach, gdzie brakuje potencjału na galerię handlową — tłumaczy Paweł Nowakowski, dyrektor Działu Rynków Kapitałowych w Cresa Polska.

Obecnie powierzchnia parków handlowych (około 1,2 mln mkw. powierzchni najmu) stanowiokoło 8 proc. całkowitych zasobów nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce. Wartość ta plasuje parki na trzecim miejscu po centrach handlowych (73 proc.) i wolnostojących obiektach (17 proc.) i utrzymuje się na tym samym poziomie już od kilku lat. Najwięksi deweloperzy w tym segmencie to m.in. Dekada Realty, Trei (Vendo Parks), Capital Park (Vis a Vis), Metropolitan Investment (Metro Parks), Saller, Hosso, KG Group, czy Napollo. Mocne postawienie na parki handlowe nie oznacza, że Trei rezygnuje z innych planów.

— Myślimy o polskim rynku w perspektywie długoletniej. Intensywnie przygotowujemy się do wejścia w sektor miesz- kaniowy. Nasz zespół pracuje obecnie nad trzema projektami w Warszawie, Łodzi i Poznaniu. Mamy już zabezpieczone grunty pod te inwestycje, pierwszą z nich planujemy oddać do użytku za dwa lata — wyjaśnia Jacek Wesołowski.

Dodaje, że kolejnym krokiem po wejściu na rynek mieszkaniowy będzie budowa akademików.

65937540-8c2f-11e9-bc42-526af7764f64
Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Berłowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu