W mijającym roku Trei Real Estate Poland otworzył trzy parki handlowe: w Dąbrowie Górniczej, Chodzieży i Łodzi. Do dyspozycji najemców trafiło łącznie ponad 20 tys. mkw. powierzchni handlowej. Vendo Parki zostały z sukcesem wynajęte jeszcze przed otwarciem. Obecnie firma prowadzi negocjacje dotyczące ostatniego lokalu w budynku przy ul. Gojawiczyńskiej w Łodzi. Pozostałe dwa obiekty są w całości wynajęte.

— Zwiększenie inwestycji w Polsce traktujemy priorytetowo. W tym roku zabezpieczyliśmy tu 11 działek i tym samym dysponujemy 13 lokalizacjami o całkowitej powierzchni ponad 17 ha. Finansowanie inwestycji z własnych środków pozwala nam na swobodne planowanie rozwoju — mówi Jacek Wesołowski, prezes Trei Real Estate Poland.
Polska pełni kluczową rolę w strategii rozwoju międzynarodowej sieci Vendo Parków. Deweloper tylko w przyszłym roku zainwestuje dodatkowe kilkadziesiąt milionów euro w budowę obiektów handlowych. Do końca 2019 r. planuje otwarcie sześciu parków handlowych: w Bytowie, Ostrołęce, Pułtusku, Łasku, Jaworze i Solcu Kujawskim.
— Parki handlowe są bardzo atrakcyjną klasą aktywów i najszybciej rozwijającym się segmentem rynku inwestycyjnego w sektorze handlowym. Te małe projekty przyciągają uwagę inwestorów m.in. z powodu nasycenia największych miast powierzchnią handlową w formacie wielkich centrów handlowo-rozrywkowych. Stąd też duże zainteresowanie deweloperów tym formatem, zwłaszcza w małych miastach, gdzie brakuje potencjału na galerię handlową — tłumaczy Paweł Nowakowski, dyrektor Działu Rynków Kapitałowych w Cresa Polska.
Obecnie powierzchnia parków handlowych (około 1,2 mln mkw. powierzchni najmu) stanowiokoło 8 proc. całkowitych zasobów nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce. Wartość ta plasuje parki na trzecim miejscu po centrach handlowych (73 proc.) i wolnostojących obiektach (17 proc.) i utrzymuje się na tym samym poziomie już od kilku lat. Najwięksi deweloperzy w tym segmencie to m.in. Dekada Realty, Trei (Vendo Parks), Capital Park (Vis a Vis), Metropolitan Investment (Metro Parks), Saller, Hosso, KG Group, czy Napollo. Mocne postawienie na parki handlowe nie oznacza, że Trei rezygnuje z innych planów.
— Myślimy o polskim rynku w perspektywie długoletniej. Intensywnie przygotowujemy się do wejścia w sektor miesz- kaniowy. Nasz zespół pracuje obecnie nad trzema projektami w Warszawie, Łodzi i Poznaniu. Mamy już zabezpieczone grunty pod te inwestycje, pierwszą z nich planujemy oddać do użytku za dwa lata — wyjaśnia Jacek Wesołowski.
Dodaje, że kolejnym krokiem po wejściu na rynek mieszkaniowy będzie budowa akademików.