Trudne początki

Joanna DobosiewiczJoanna Dobosiewicz
opublikowano: 2014-10-06 00:00

Sklep Outletrtvagd.pl zaczynał działalność, gdy sprzedaż internetowa zaliczała spadek. Dziś z powodzeniem działa nie tylko na polskim rynku

ZACHODNIOPOMORSKIE — OUTLETRTVAGD.PL

Internetowy outlet z artykułami RTV i AGD nie miał łatwych początków. W 2009 r. wszystkie sklepy działające w sieci zaliczyły duży spadek (według wyliczeń PBI o 1 mld zł). Dlatego gdy w czerwcu 2010 r. na stronie Outletrtvagd.pl rozpoczęła się sprzedaż, w ofercie było niewiele produktów.

— Stopniowo powiększaliśmy asortyment i kanały sprzedaży. Dzięki dużemu naciskowi na obsługę klienta szybko zyskaliśmy sympatię kupujących — opowiada Paweł Pawlicki, właściciel Outletrtvagd.pl. Podstawową przeszkodą było to, że artykułów RTV i AGD nie kupowano wtedy zbyt często w internecie i nie istniały procedury dla takich przesyłek. Dlatego właściciele outletu stworzyli je od podstaw.

— Wprowadziliśmy standardy, które potem powielały konkurencyjne sklepy, dzięki czemu staliśmy się wzorem, który wyznacza kierunek rozwoju branży — mówi Paweł Pawlicki.

Na stronie outletu można kupić przede wszystkim artykuły RTV i AGD z końcówek serii, egzemplarze po prezentacjach i z wystaw sklepowych uznawane za produkty niepełnowartościowe. Pomysł okazał się genialny, ponieważ wypełnił lukę — jest wielu klientów, którzy chcą mieć produkty najlepszych marek i nie płacić za nie niebotycznych sum. Artykuły z drobnymi skazami i wcześniej prezentowane na wystawach to kompromis, na który mogą pójść.

— To trudna gałąź handlu, wymaga odmiennego podejścia niż tradycyjna. Nasze produkty podzieliliśmy na trzy klasy według ich ceny i stanu. Dzięki takiej klasyfikacji klient nie ma wątpliwości, co kupuje, co znajdzie się w paczce, którą od nas otrzyma i jakie są ewentualne skazy kupionego przedmiotu — wyjaśnia Paweł Pawlicki. Firma liczy 10 osób, a w planach jest powiększenie załogi. W ubiegłym roku outlet rozpoczął działalność w Europie i to nie koniec jego rozwoju.

— W najbliższym czasie chcemy przede wszystkim umocnić pozycję na rynkach zagranicznych i utrzymać rosnące wpływy w kraju — zapowiada Paweł Pawlicki.

Organizator

Puls Biznesu

Autor rankingu

Coface