Jak poinformowała PAP Sylwia Chmielarz, rzeczniczka prasowa Portu Lotniczego we Wrocławiu, na placu budowy zakończyły się prace ziemne pod budynkiem terminalu. "Płyta fundamentowa jest gotowa w 90 proc. Podobnie zaawansowane są prace przy stawianiu stóp fundamentowych. Rozpoczęło się układanie i betonowanie stropów nad poziomem minus 1. Na budowę nowego terminalu zużyto do tej pory ok. 13 tys. m sześciennych betonu" - podsumowała rzeczniczka.
Dodała, że jeszcze w listopadzie, dzięki sprzyjającej pogodzie, ekipy budowlane zakończyły zaplanowaną na ten rok stabilizację gruntu pod przyszłe parkingi.
Ponadto rozpoczęła się budowa tunelu, który połączy nowy terminal z przyszłą stacją kolejową. Na poziomie minus jeden powstaje wykop pod 60-metrowy łącznik. Pasażerowie będą przechodzić tunelem z nowego terminalu na peron kolei miejskiej, która połączy lotnisko z centrum Wrocławia. "Trwają prace ziemne, mimo że PKP nie zdecydowały jeszcze, czy znajdą finansowanie niespełna 4-kilometrowej linii, łączącej nowy terminal ze stacją Wrocław-Żerniki" - mówiła Chmielarz.
"Nowy budynek odpraw pasażerskich powstaje na wiele lat, musimy przygotować przejście podziemne na planowaną stację kolejową, bo prędzej czy później kolejowe połączenie z lotniskiem będzie musiało powstać" - mówił Przemysław Marcinkowski, kierownik projektu z Portu Lotniczego Wrocław.
Dodał, że postęp wszystkich prac realizowanych przez polsko-niemieckie konsorcjum Hochtief jest zgodny z przyjętym harmonogramem. "Nad jakością i terminowością prac czuwa niezależny inżynier kontraktu - firma ECM Group Polska, a pracownia architektoniczna JSK Architekci sprawuje nadzór autorski nad realizacją projektu jej autorstwa" - dodał.
Nowy terminal o powierzchni blisko 40 tys. m kw. powstanie w 2011 r.
Inwestycja za prawie 300 mln zł zwiększy przepustowość terminala z 1,2 mln do
3,2 mln pasażerów rocznie
