Tryg-Baltica zainwestuje 300 mln zł w E A i HL

Łukasz Świerżewski
25-06-2001, 00:00

Tryg-Baltica zainwestuje 300 mln zł w EA i HL

Tryg-Baltica, spółka z grupy Nordea, zamierza zainwestować około 300 mln zł w rozwój Energo-Asekuracji i Herosa-Life. Skandynawowie nie wykluczają też dalszych przejęć na polskim rynku ubezpieczeniowym i bankowym.

Skandynawska grupa bankowo-ubezpieczeniowa Nordea kontroluje obecnie na polskim rynku dwa towarzystwa ubezpieczniowe — majątkową Energo-Asekurację oraz spółkę oferującą polisy na życie, czyli Herosa-Life.

— Na rozwój tych towarzystw przeznaczyliśmy około 300 mln zł. Tak postanowiła rada nadzorcza Nordea — twierdzi Hugo Andersen, prezes Tryg-Baltica, spółki ze skandynawskiej grupy finansowej Nordea.

Hugo Andersen obiecuje również, że jeżeli inwestycje na polskim rynku ubezpieczeniowym będą rozwijały się pomyślnie, to Tryg-Baltica jest gotowa wyłożyć więcej środków na rozwijanie działalności obu towarzystw. Jednocześnie, duński inwestor dodaje, że w ciągu dwóch-trzech lat chciałby osiągnąć satysfakcjonujący zwrot z tych inwestycji.

Możliwe przejęcia

Warto podkreślić, że Nordea zakłada bardzo szybki rozwój Energo-Asekuracji i Herosa-Life.

— Naszym celem jest zdobycie w ciągu trzech lat 3-proc. udziału w rynku majątkowym (teraz EA ma około 1,6 proc.). Nie wykluczamy także dalszych przejęć na życiowym i majątkowym rynku — twierdzi Hugo Andersen.

Równocześnie spółka poszukuje kupca na Energo-Życie, spółkę zależną Energo-Asekuracji, powołaną do życia jeszcze przed zakupem Herosa-Life.

Prezes Andersen nie sprecyzował jednak, kiedy można się spodziewać realizacji tej transakcji.

Ubezpieczenia nie będą jedynym polem ekspansji Skandynawów. Grupa jest już właścicielem dwóch trójmiejskich banków: Banku Komunalnego i Banku Własności Pracowniczej-Unibank, które w ciągu najbliższych dni będą scalone.

— Rozglądamy się za dalszymi akwizycjami. Rozwój w sektorze bankowym przebiegać będzie równie szybko co w ubezpieczeniach — deklaruje Hugo Andersen.

Wspólna dystrybucja

Na poziomie grupy Nordea opracowywany jest obecnie projekt wspólnej strategii dystrybucji dla obu polskich towarzystw oraz banków. Zadanie nie będzie łatwe, bo wymaga ono unifikacji sieci sprzedaży spó-łek z zupełnie innym rodowodem biznesowym. Heros-Life powstał bowiem we współpracy z Kredyt Bankiem i posiada sieć wyłącznych agentów, podczas gdy działalność Energo-Asekuracji opiera się na współpracy z multiagencjami i brokerami. Na tym jednak nie koniec — oba towarzystwa mają być gotowe do świadczenia usług typu bancassurance z BK i BWP.

— W pierwszej kolejności wprowadzamy program pilotażowy w miastach, w których już jesteśmy obecni. Potem będziemy go wdrażać na terenie całego kraju — twierdzi Hugo Andersen.

Nordea zamierza więc dywersyfikować kanały dystrybucji przez zastosowanie Internetu, call-center i direct-mailing. Grupa nie zrezygnuje jednak ze współpracy z agentami i pośrednikami.

Gotowe za trzy lata

Oferta Nordea ma być adresowana do szerokiego grona klientów. Grupa skoncentruje się na obsłudze małych i średnich przedsiębiorstw oraz osób prywatnych. Nie zamierza jednak rezygnować ze współpracy z klientami korporacyjnymi.

Zdaniem Hugo Andersena, integracja kanałów dystrybucji oraz pełna unifikacja grupy zabierze trzy lata.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Świerżewski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Tryg-Baltica zainwestuje 300 mln zł w E A i HL