Trzeba się cenić

Auto do floty: Ford Fiesta 5D

Do Twojej floty wybraliśmy…

Auto do floty: Ford Fiesta 5D
Zobacz więcej

Auto do floty: Ford Fiesta 5D

Forda Fiestę z benzynowym silnikiem 1,0 o mocy 80 KM z wyposażeniem Trend oraz alarmem i… kolorem. Auto kosztuje 46 450 zł. Za alarm trzeba dopłacić 1500 zł. A za zwykły biały lakier – 600 zł. Tym samym cena naszej propozycji rośnie do 48 550 zł. Trzycylindrowe silniki Forda są przyzwoite. Nie proponujemy osławionego 1,0 Ecoboost (cena), ale jego wolnossącą odmianę. Do miasta wystarczy, a i na stacji benzynowej nie będzie zaskoczenia. Cennik Forda jest dosyć skomplikowany. Pakiety standardowego wyposażenia są dosyć ubogie. Postawiliśmy na jeden z uboższych (bez radia i klimatyzacji). Jeśli potrzebujesz muzyki i chłodnej bryzy, dolicz 5850 zł (4500 zł za klimatyzację i 1350 za radio) lub rozważ kupno auta z droższym pakietem.

Bacznie obserwuj fordowskie promocje. My opieramy się na standardowym cenniku.

Wyposażenie

Ambiente. Zestaw bezpieczeństwa: ABS, ESC (system stabilizacji toru jazdy) i EBD (elektroniczny rozdział siły hamowania). Do tego HSA (system ułatwiający ruszanie na wzniesieniach). Światła awaryjnego hamowania. Są poduszki powietrzne (przednie, boczne, kurtynowe i kolanowa kierowcy), wyłącznik poduszki pasażera. Układ kierowniczy wspomagany elektrycznie, lusterka boczne sterowane elektrycznie i podgrzewane (ale obudowy nie są pokryte lakierem). Szyby przednich drzwi sterowane elektrycznie. Jest centralny zamek (bez zdalnego sterowania; by je mieć, należy dopłacić 300 zł). W wersji z manualną skrzynią biegów jest też wskaźnik sugerujący optymalny moment zmiany przełożenia. Wlew paliwa Ford Easy Fuel (bez tradycyjnego korka, z zabezpieczeniem przed zatankowaniem nieodpowiedniego paliwa). Zamiast koła zapasowego jest zestaw naprawczy (za koło trzeba dopłacić 200 zł). Całość na 14-calowych stalowych felgach z kołpakami. Wersja Ambiente dostępna jest z trzema silnikami benzynowymi (1,25 60KM, 1,25 82KM i 1,0 80KM) oraz słabszym dieslem. Ceny od 45 300 zł za najtańszą benzynę do 53 950 zł za diesla.

Trend. Ta wersja wyposażenia jest dostępna z niemal wszystkimi silnikami (poza najmocniejszą wersją Eco Boost). Na pokładzie zestaw Ambiente wzbogacony o lakier na bocznych lusterkach, zdalne sterowanie centralnego zamka. Jest też lista opcji dodatkowych (niedostępnych w wersji Abniente). W standardzie są większe – 15-calowe – felgi stalowe. Ceny od 46 450 zł (1,23 Duratec 60KM) do 59 400 zł (1,6 Duratec 105 KM Powershift). Najtańszy diesel z tym pakietem kosztuje 54 100 zł.

Titanium. Jedyny pakiet dostępny ze wszystkimi silnikami. Ceny startują od 52 450 zł. Na pokładzie zestaw Trend wzbogacony o: przednie światła przeciwmgłowe, manualną klimatyzację i trójramienną kierownicę pokrytą skórą. Centralna konsola podświetlana i z dwoma uchwytami na kubki. Jest też przedni podłokietnik. Nieco inny zestaw opcji dodatkowych. Felgi aluminiowe, 15-calowe.

Titanium X. Ta wersja wyposażenia nie jest dostępna z najsłabszym 60-konnym silnikiem benzynowym. Ceny Fiesty Titanium X zaczynają się od 58 850 zł. Na pokładzie zestaw Titanium oraz: podgrzewanie przednich foteli, regulacja podparcia lędźwiowego w fotelu kierowcy, automatyczna klimatyzacja, komputer pokładowy. Do kompletu tzw. dostęp bezkluczykowy i welurowe dywaniki. Są też nakładki na progi z nierdzewnej stali i większe (17-calowe) felgi z lekkich stopów.

DOPŁATY (wybrane pozycje) Alarm 1500 zł Nawigacja (zawiera lepszy zestaw audio, zestaw głośnomówiący itp.) 4200 zł Lakier zwykły (biały) 600 zł Lakier metalizowany 1600 zł Lakier metalizowany specjalny 2250 zł Radioodtwarzacz z CD i MP3 z sześcioma głośnikami i wejściami USB oraz AUX 1350 zł

Miejsce

Bagażnik Fiesty ma 281 l. Maksymalnie (po złożeniu siedzeń) – 965 l. Plasuje to Fiestę mniej więcej w środku stawki segmentu B. Dla przykładu: Citroen DS3 ma bagażnik o pojemności 245 l, VW Polo – 280 l, Toyota Yaris – 286 l, a klasowy lider Skoda Fabia III – 315 l.

Fiesta nie jest i nie będzie najtańszym czy nawet jednym z tańszych modeli w segmencie B. Ale nie trzeba się tym zrażać. Cena zakupu to tylko jeden ze składników kosztów posiadania samochodu. A najnowsza Fiesta ma wiele zalet, które pozwolą zapomnieć o tym, że mogłeś wybrać tańsze auto.

Jak kupić, jak zapłacić?

Za gotówkę: 48 550 zł

Na kredyt (miesięczna rata):

917,46 zł – mBank – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 6,48 proc.

917,52 zł – Multibank – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 6,48 proc.

955,66 zł – BNP Paribas – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 8,74 proc.Założenia: 20 proc. opłaty własnej, czas kredytowania 48 miesięcy raty równe. Symulację przygotowano w oparciu o kalkulator Autoa.pl. W leasingu (miesięczna rata):

780 zł – 20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 22,2 proc. Symulację przygotował Masterlease*.

Wynajem (leasing z serwisem, miesięczna rata):

635 zł – 20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 43,5 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*.

Warto kupić, bo…

Fordy, w tym fiesta, świetnie się prowadzą. Fiesta po raz pierwszy nie ma nijakiej aparycji. Przebogata oferta silnikowa. Dla każdego coś miłego.

Trzeba pamiętać, że…

Zaawansowany system audio to obsługowy koszmar, Słabsze silniki benzynowe nie grzeszą dynamiką, Mało miejsca na tylnej kanapie, nawet jak na małe auto.

 

Podobne**

Peugeot 208 1,2 82 KM Active (z klimatyzacją i radiem) 50 500 zł Toyota Yaris 1,0 70KM Sprint (z klimatyzacją i radiem) 45 900 zł Skoda Fabia 1,2 70KM Active Plus (z klimatyzacją) 39 299 zł

*Symulacja nie jest ofertą handlową; **auta z tego samego segmentu, z takim samym rodzajem nadwozia, o podobnych osiągach i ze zbliżonym lub uboższym wyposażeniem. Ceny katalogowe (bez uwzględnienia promocji i rabatów).

Dla silnika 1,6 TDCi Ford przewidział jeszcze dwa specjalne pakiety wyposażenia. Trend Econetic i Titanium Econetic. Wymagają dopłaty: Trend Econetic 1800 zł (do wersji Trend), a Titanium Econetic 1550 zł (do wersji Titanium). Pierwszy jest bogatszy od wersji Trend o radioodtwarzacz z CD i MP3 z sześcioma głośnikami i wejściami USB oraz AUX, system start&stop oraz pełnowymiarowe koło zapasowe. Ponieważ jest to pakiet „ekologiczny”, zawiera też mniejsze felgi 14-calowe. Różnice między Titanium a Titanium Econetic sprowadzają się do tego samego.

Silnik benzynowy

1,0 Duratec. Trzycylindrowy, rzędowy. Dostępny wyłącznie z 5-biegową skrzynią manualną. Napęd na przednią oś.

poj. 999 ccm moc 80 KM maksymalny moment obrotowy (przy 4,10 tys. obr./min) 105 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 14,5 s prędkość maksymalna 165 km/h spalanie: w mieście 5,8 l/100 km poza miastem 3,8 l/100 km

1,0 EcoBoost 100. Trzycylindrowy, rzędowy, doładowany. Dostępny z 5-biegową skrzynią manualną lub 6-stopniową automatyczną przekładnią dwusprzęgłową Powershift. Napęd na przednią oś.

poj. 999 ccm moc 100 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,4-4,0 tys. obr./min) 170 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 11,2 s z Powershift 10,8 s prędkość maksymalna 180 km/h z Powershift 180 km/h spalanie: w mieście 5,9 l/100 km z Powershift 6,6 l/100 km poza miastem 3,7 l/100 km z Powershift 3,9 l/100 km

1,0 EcoBoost 125. Trzycylindrowy, rzędowy, doładowany. Dostępny wyłącznie z 5-biegową przekładnią manualną. Napęd na przednią oś. System start – stop.

poj. 999 ccm moc 125 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,4-4,5 tys. obr./min) 200 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 9,4 s prędkość maksymalna 196 km/h spalanie: w mieście 5,3 l/100 km poza miastem 3,7 l/100 km

1,25 Duratec 60. Czterocylindrowy, rzędowy. Dostępny wyłącznie z 5-biegową przekładnią manualną. Napęd na przednią oś.

poj. 1242 ccm moc 60 KM maksymalny moment obrotowy (przy 3,6 tys. obr./min) 109 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 16,9 s prędkość maksymalna 152 km/h spalanie: w mieście 6,8 l/100 km poza miastem 4,2 l/100 km

1,25 Duratec 82. Czterocylindrowy, rzędowy. Dostępny wyłącznie z 5-biegową przekładnią manualną. Napęd na przednią oś.

poj. 1242 ccm moc 82 KM maksymalny moment obrotowy (przy 4,2 tys. obr./min) 114 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 13,3 s prędkość maksymalna 168 km/h spalanie: w mieście 6,8 l/100 km poza miastem 4,2 l/100 km

1,4 Duratec. Czterocylindrowy, rzędowy. Dostępny wyłącznie z 5-biegową przekładnią manualną. Napęd na przednią oś.

poj. 1388 ccm moc 96 KM maksymalny moment obrotowy (przy 4,2 tys. obr./min) 125 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 12,2 s prędkość maksymalna 175 km/h spalanie: w mieście 7,6 l/100 km poza miastem 4,5 l/100 km

1,6 Duratec. Czterocylindrowy, rzędowy. Dostępny wyłącznie z 6-stopniową automatyczną przekładnią dwusprzęgłową Powershift. Napęd na przednią oś.

poj. 1600 ccm moc 105 KM maksymalny moment obrotowy (przy 4,2 tys. obr./min) 150 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 10,5 s prędkość maksymalna 184 km/h spalanie: w mieście 8,4 l/100 km poza miastem 4,5 l/100 km

Silnik Diesla

1,5 Duratorq TDCi. Czterocylindrowy, rzędowy, doładowany. Dostępny wyłącznie z 5-biegową przekładnią manualną. Napęd na przednią oś.

poj. 1495 ccm moc 75 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,7-2,0 tys. obr./min) 185 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 13,5 s prędkość maksymalna 167 km/h spalanie: w mieście 4,4 l/100 km poza miastem 3,3 l/100 km

1,6 Duratorq TDCi. Czterocylindrowy, rzędowy, doładowany. Dostępny wyłącznie z 5-biegową przekładnią manualną. Napęd na przednią oś.

poj. 1596 ccm moc 95 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,75-4,00 tys. obr./min) 200 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 11,7 s prędkość maksymalna 181 km/h spalanie: w mieście 4,4 l/100 km poza miastem 3,2 l/100 km

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk, m.boltryk@pb.pl

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / Trzeba się cenić