Trzy filary detalu w Banku Pekao

Nowe konto osobiste, oferta dla młodych i blik mają wzmocnić pozycję banku w segmencie.

Pekao ma ambicję powalczyć o tytuł lidera bankowości detalicznej. Zadanie nie będzie łatwe, bo do tej pory bank z bykiem w logo nie przywiązywał wielkiej wagi do zażyłych relacji z klientami. Teraz to się jednak zmieni — werbowanie konsumentów to strategiczny cel instytucji na najbliższe lata. Realizację planów bank rozpoczął od nowej oferty — Konta Przekorzystnego, która łączy niskie koszty utrzymania rachunku osobistego z atrakcyjnym oprocentowaniem na rachunku oszczędnościowym. Pakiet opakowany został benefitami, jak np. cashback za ubezpieczenie samochodu w PZU. Podczas środowej konferencji Michał Krupiński, prezes Pekao, który stery w banku objął w listopadzie, zadeklarował, że to dopiero początek współpracy spółek. Na stole leżą kolejne projekty bankowo- -ubezpieczeniowe, na szczegóły trzeba jednak poczekać jeszcze kilka tygodni.

Zobacz więcej

SOLIDNY WYNIK: Ambicją prezesa Banku Pekao Michała Krupińskiego i wiceprezes nadzorujący bankowość detaliczną Marka Tomczuka jest dwukrotny wzrost liczby klientów korzystających z bankowości mobilnej. Dzięki rozszerzeniu aplikacji PeoPay o kody BLIK, cel ten będzie łatwiejszy do osiągnięcia. Fot. Marek Wiśniewski

Czy nowa oferta banku zadziała na klientów jak magnes? Władze Pekao nie mają wątpliwości. Bank chwali się, że od jej wprowadzenia, czyli od 25 stycznia, codziennie otwiera o 64 proc. więcej kont. W ciągu tego roku chce podpisać 400 tys. umów, z czego 80-90 proc. z nowymiklientami upolowanymi na rynku. Jeśli uda się osiągnąć ten cel, liczba ROR-ów w Pekao wzrośnie o 64 proc. Akcję sprzedażową wzmocni największa w historii banku kampania reklamowa — „Docenisz różnicę”, która ruszy w mediach 9 lutego. Jak mówił w środę Marek Tomczuk, wiceprezes nadzorujący bankowość detaliczną, Pekao nie chce jednak ścigać się z konkurencją na liczbę ROR-ów, ale wykorzystać potencjał rynkowy — 80 proc. klientów deklaruje, że zmienia bank z powodu niezadowolenia z obsługi. Zanim bank skroił konto pod klienta, zlecił firmie GFK badania ilościowe. Jakie są oczekiwania Polaków? Chcemy dużo korzyści, darmowych kont i przyjemnej obsługi. Pekao przeliczył zyski i straty i potraktował ofertę jako inwestycję w relacje. W dobrym momencie, bo z ostatniego badania przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte wynika, że ponad 5 mln Polaków może zmienić bank z powodu unijnej dyrektywy PSD2. Pekao nie boi się pustych rachunków. Wyciąga też rękę do osób młodych (poniżej 26. roku życia) bez stałych dochodów. Obecnie rachunek w banku ma 196 tys. studentów, co daje mu ponad 14-procentowy udział w tym rynku. Potencjał wciąż jest spory — badania pokazują, że w Polsce konta w banku nie ma 42 proc. młodych.

Do Pekao ma ich dodatkowo zachęcić program szkoleniowy OK,GO, który bank przygotował wspólnie z ICAN Institute Polska. Młody właściciel Konta Przekorzystnego będzie mógł bezpłatnie skorzystać z jednego z trzydziestu szkoleniowych modułów, obejmujących sześć obszarów tematycznych (biznes i finanse, efektywność osobistą, marketing i sprzedaż, zarządzanie, przywództwo oraz strategię). Na młodych najbardziej działa jednak technologia. Dlatego w nowej strategii dla bankowości detalicznej nie zabraknie technologicznych atrakcji. Aplikacja mobilna PeoPay zostanie wzbogacona o funkcję blik — w środę bank podpisał umowę z Polskim Standardem Płatności. Wdrożenie zostanie przeprowadzone dwuetapowo. W drugim kwartale 168 tys. użytkowników aplikacji zyska możliwość płatności kodami w sklepach stacjonarnych i w internecie (także płatności cykliczne) oraz wypłat z bankomatów, a w trzecim bank udostępni przelewy na numer telefonu. Tylko w 2017 r. użytkownicy blika wykonali ponad 33 mln transakcji o wartości 4,5 mld zł. Obecnie można w tym systemie wypłacać pieniądze w ponad 17 tys. bankomatów oraz płacić w 230 tys. terminali w punktach sprzedaży. Po udostępnieniu usługi przez bank liczby te wzrosną odpowiednio do 19 tys. i 290 tys. © Ⓟ

OKIEM ANALITYKA
Strategia z potencjałem

ANDRZEJ POWIERŻA, analityk banku Citi Handlowy

Nowa strategia Pekao dotycząca klienta detalicznego nie wyróżnia się na tle całego sektora bankowego w Polsce. Na relacje z klientami i nowe technologie konkurencja stawia już od dawna. W najbliższym czasie będziemy mogli obserwować coraz bardziej agresywną walkę o klienta, do której dołączy Pekao. Ciekawe jest natomiast to, że bank stawia na studentów. Od dawna jest aktywny na tym polu, ale nie potrafił natomiast zatrzymać młodych ludzi na dłużej. Bez wątpienia pomoże mu w tym otwarcie się na blik. Nowością jest również inwestycja w marketing — wierzę, że dzięki niej bank może przyspieszyć tempo pozyskiwania klientów. Warto podkreślić, że klient zmienia bank wraz z decyzją o wzięciu kredytu hipotecznego. Pekao ma silną pozycję na rynku hipotek. Połączenie nowej oferty kont z mocną od dawna hipoteczną może przynieść sukces.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Trzy filary detalu w Banku Pekao