TSN OBOP: reklama powinna mówić prawdę

Marek Druś
opublikowano: 16-01-2003, 11:54

Reklama powinna mówić przede wszystkim prawdę, uważają Polacy, Czesi i Słowacy ankietowani przez TNS OBOP. Większość pytanych Węgrów uważa, że przede wszystkim powinna być dowcipna.

47 proc. Polaków, 52 proc. Czechów i 53 proc. Słowaków uważa, że reklamapowinna być prawdziwa. 41 proc. Węgrów twierdzi, że najbardziej liczy się w niej aspekt humorystyczny.

We wszystkich wspomnianych krajach najmniejsze znaczenie przywiązuje się do tego, aby reklama przyciągała uwagę i wzbudzała zainteresowanie produktem.

87 proc. Polaków jest niezadowolonych z powodu zbyt dużej liczby reklam w telewizji. 56 proc. uznało, że zbyt dużo reklamy trafia do nich w ulotkach przysyłanych pocztą, a 51 proc. uznało, że za dużo reklamy jest w radiu .

81 proc. ankietowanych jest jednocześnie przekonanych, że reklamy są rzeczą zupełnie normalną. 76 proc. przyznaje, że są one nierozerwalnie związane z nowoczesnym życiem. 73 proc. jest przekonane, że dzięki reklamie może istnieć wiele mediów, co pozwala na prezentowanie różnorodnych poglądów i opinii. 57 proc. badanych przyznaje, że przekaz reklamowy dostarcza użytecznych informacji i rad. 39 proc. potwierdziło, że reklama ułatwia robienie zakupów. W ciągu ostatnich trzech miesięcy pod wpływem reklamy zdecydowało się na kupno produktów 32 proc. Polaków.

- Reklama to dla większości Polaków trwały i naturalny element otaczającej nas rzeczywistości. Częściej jednak dostrzegamy jej przydatność w sferze gwaranta pluralizmu politycznego i rozwoju gospodarczego niż pomocy przy codziennych zakupach.- powiedziała Elżbieta Lenczewska–Gryma, Dyrektor Działu Badań Mediów TNS OBOP.

MD

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / TSN OBOP: reklama powinna mówić prawdę