Tutum.pl – tak nazywa się nowy direct na polskim rynku. Za taką nazwą kryje się TU Europa - towarzystwo, które do tej pory specjalizowało się w sprzedaży polis przez banki i pośredników finansowych. Direct umożliwi ubezpieczycielowi dotarcie do klientów indywidualnych. Market nie oferuje polis komunikacyjnych (TU Europa ich nie ma). W sprzedaży są polisy turystyczne, zdrowotne, na życie i specjalne (np. dla rowerzystów). Wkrótce mają pojawić się kolejne rodzaje ubezpieczeń.
- Zamierzamy rozbudowywać ofertę, aby była jak najbardziej kompleksowa – mówi Przemysław Ćwikła, dyrektor departamentu sprzedaży bezpośredniej TU Europa.
W grę wchodzą m.in. polisy mieszkaniowe i inwestycyjne.
Wejście ubezpieczyciela w nowy kanał nie jest zaskoczeniem. TU Europa eksperymentowała ze sprzedażą polis przez internet od dwóch lat. Miała własny portal, przez który można było kupić np. polisy turystyczne. Jej zarząd deklarował, że jest zainteresowany rozwojem firmy w tym kierunku.
W ubiegłym roku Polacy zawarli 5,2 mln polis przez telefon i internet. Na ubezpieczenia w tym kanale wydali prawie 1,2 mld. zł.
TU Europa wchodzi do internetu
Ubezpieczyciel, który do tej pory specjalizował się w sprzedaży polis przez banki, sięgnął po e-sprzedaż.