Czytasz dzięki

Turyści ruszyli po zwroty

opublikowano: 01-10-2020, 22:00

W UFG zarejestrowało się już 50 tys. podmiotów i osób. Ubiegają się o zwrot wpłat na wycieczki, do których nie doszło.

W pierwszym dniu działania ustawy, która umożliwia wypłatę z Turystycznego Funduszu Zwrotów (TFZ) za wycieczki, na infolinię zadzwoniło kilka tysięcy osób.

— W pierwszej godzinie działania ustawy, czyli od północy do 1 rano, pojawiło się kilkadziesiąt „paczek” wniosków od touroperatorów oraz kilkadziesiąt wniosków od klientów indywidualnych. Oznacza to, że byli przygotowani, jakie informacje trzeba będzie podać we wniosku — mówi Damian Ziąber, rzecznik Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego(UFG), w ramach którego działa Turystyczny Fundusz Gwarancyjny obsługujący TFZ.

Aby skorzystać ze zwrotu, należy założyć konto na stronie TFG, a następnie wypełnić wniosek online — muszą to zrobić i klient, i touroperator. Po porównaniu i weryfikacji danych następuje wypłata.

— W ciągu ostatniego tygodnia prawie 50 tys. osób i podmiotów zarejestrowało się na naszym portalu, na którym wcześniej mieliśmy 150 tys. kont. Choć rejestracja jest wymagana również do skorzystania z funduszu ubezpieczeniowego, to zakładamy, że gros klientów zależy na dostępie do funduszu turystycznego — mówi Damian Ziąber.

Jeszcze na początku września aktywne konta w TFG miało 2,8 tys. z 4,5 tys. firm z branży turystycznej.

Turystyczny Fundusz Zwrotów to 300 mln zł, które touroperatorzy pożyczą na korzystnych warunkach na pięć lat. Z tych pieniędzy wypłacą klientom kwoty wpłacone na wycieczki, do których nie doszło przez epidemię. Turyści mogli odebrać voucher ważny przez rok lub przesunąć termin skorzystania z wyjazdu, np. na przyszły rok. Ci, którzy zdecydowali się na odbiór wpłaconych pieniędzy, musieli poczekać 194 dni. Fundusz zwrotów ma pomóc touroperatorom, którzy od 15 marca do końca czerwca w ogóle nie działali (samoloty nie mogły latać za granicę), a w wakacje borykali się ze zmieniającą się wciąż listą zakazanych krajów. Nie wszystkie biura podróży skorzystają z TFZ. Nie zrobią tego TUI Poland i Ecco Holiday, które zwracają klientom wpłacone pieniądze z własnych funduszy.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane