Turystyczna grupa pod wezwaniem MCI

Katarzyna Latek
opublikowano: 25-04-2008, 00:00

MCI Management kupił połowę udziałów w czeskiej spółce turystycznej. Wraz z Travelplanet mają stworzyć regionalną grupę.

Fundusz Tomasza Czechowicza kupił czeską Invię

MCI Management kupił połowę udziałów w czeskiej spółce turystycznej. Wraz z Travelplanet mają stworzyć regionalną grupę.

Fundusz MCI Management, który ma w portfelu giełdową spółkę Travelplanet, kupił pakiet udziałów w podobnej firmie, działającej na rynkach czeskim i słowackim. Wartości transakcji nie podano, jednak wiadomo, że mieści się ona w przedziale 10-50 mln zł.

Obrona przez atak

Inwestycja w spółkę Invia ma stać się podstawą do zbudowania w naszym regionie silnej grupy, zajmującej się sprzedażą oferty turystycznej, głównie przez internet.

— Inwestycja w Invię zmniejsza w naszym regionie zagrożenie ekspansji Expedii, największego na świecie gracza w tej branży — mówi Tomasz Czechowicz, prezes MCI Management.

Travelplanet i Invia na razie nie zostaną połączone, ale pozwolą na dalszą konsolidację rynku.

— Inwestycja w Invię daje nam masę krytyczną do konsolidacji w regionie. Jest jeszcze kilka innych atrakcyjnych celów inwestycyjnych — zapowiada Tomasz Czechowicz.

Invia i Travelplanet jako grupa mają też wykorzystać pozycję w negocjacjach z biurami podróży, dotyczących zakupów. Mogą liczyć na niższe ceny i większą marżę.

— Łączne obroty Invii i Travelplanet wyniosły około 120 mln EUR. Kolejny gracz na rynku ma obroty na poziomie 30 mln EUR. Daje to spółkom znaczną przewagę — zapewnia Tomasz Czechowicz.

Droga na giełdę

Po sfinalizowaniu transakcji udziałowcami spółki będą — oprócz funduszu — trzy osoby fizyczne z Czech, które były założycielami Invii w 2002 r., oraz Internet Travel Holding — spółka zależna szwajcarskiej grupy inwestycyjnej Centralway, która dotychczas była inwestorem większościowym.

W przyszłym roku Invia trafi na warszawską giełdę. W ramach IPO dotychczasowi właściciele spółki chcą sprzedać kolejny pakiet swoich akcji, pozostawiając sobie około jedną czwartą udziału.

MCI poinformowało, że Invia ma obecnie blisko 50 mln EUR przychodów (w 2007 r.) i jest większa niż pozostali trzej liczący się w Czechach gracze łącznie. Od 2005 r. jest rentowna. W 2004 r. weszła na rynek słowacki (ma pozycję lidera), a następnie uruchomiła witryny sprzedażowe w Polsce i na Węgrzech. W najbliższym czasie spółka planuje start w Rumunii.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Latek

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy