Turystyka biznesowa kwitnie

MK
opublikowano: 2010-09-30 10:34

Co roku nasz kraj odwiedza około 4,5 mln przedsiębiorców z różnych stron świata.

Co trzeci zagraniczny przedsiębiorca (około 33 proc.) robi nad Wisłą samodzielne interesy. Prawie tyle samo (30 proc.) reprezentuje swoje firmy. W kongresach i konferencjach bierze udział 8 proc., zaś w targach i wystawach — 2 proc. obcokrajowców.

Każdego roku w Polsce organizuje się ponad 400 targów, wystaw, giełd i innych form promocji towarów i usług na powierzchni około miliona metrów kwadratowych. Uczestniczy w nich 45 tys. wystawców. Dla porównania: w Europie odbywa się rocznie ponad 3 tys. dużych imprez wystawienniczych, przyciągających miliony odwiedzających i setki tysięcy wystawców. Prym wiodą Niemcy, a szczególnie Frankfurt, Lipsk i Berlin.

Samolotami dociera do nas jeden na pięciu gości, a samochodami co drugi. Turystyka biznesowa z reguły wiąże się z dużymi aglomeracjami (75 proc.), takimi jak Poznań, Kraków, Trójmiasto czy Wrocław. Na 2,3 mln "zagraniczniaków" przybywających co roku do Warszawy aż 40 proc. deklaruje służbowy cel wizyty.