Co trzeci zagraniczny przedsiębiorca (około 33 proc.) robi nad Wisłą samodzielne interesy. Prawie tyle samo (30 proc.) reprezentuje swoje firmy. W kongresach i konferencjach bierze udział 8 proc., zaś w targach i wystawach — 2 proc. obcokrajowców.
Każdego roku w Polsce organizuje się ponad 400 targów, wystaw, giełd i innych form promocji towarów i usług na powierzchni około miliona metrów kwadratowych. Uczestniczy w nich 45 tys. wystawców. Dla porównania: w Europie odbywa się rocznie ponad 3 tys. dużych imprez wystawienniczych, przyciągających miliony odwiedzających i setki tysięcy wystawców. Prym wiodą Niemcy, a szczególnie Frankfurt, Lipsk i Berlin.
Samolotami dociera do nas jeden na pięciu gości, a samochodami co drugi. Turystyka biznesowa z reguły wiąże się z dużymi aglomeracjami (75 proc.), takimi jak Poznań, Kraków, Trójmiasto czy Wrocław. Na 2,3 mln "zagraniczniaków" przybywających co roku do Warszawy aż 40 proc. deklaruje służbowy cel wizyty.
Turystyka biznesowa kwitnie
Co roku nasz kraj odwiedza około 4,5 mln przedsiębiorców z różnych stron świata.