TV PG będzie tworzyć sklepy za granicą

Ryszard Gromadzki
opublikowano: 2001-06-27 00:00

TV PG BĘDZIE tworzyć sklepy za granicą

TV Promotion Group zamierza do końca 2001 r. wydać 3 mln zł, a docelowo 6 mln zł na stworzenie telewizyjnych sklepów na Litwie, Łotwie i w Estonii. Firma chce również uruchomić podobne przedsięwzięcie w USA w polonijnych kanałach telewizyjnych. W związku tymi planami firma szuka partnera kapitałowego.

TV Promotion Group z Poznania, spółka telewizyjno-internetowa koncentrująca swoją działalność na rynku zakupów telewizyjnych, zamierza jeszcze przed końcem 2001 r. uruchomić telewizyjne sklepy w trzech krajach nadbałtyckich — na Litwie, Łotwie i w Estonii — oraz w ośrodkach polonijnych na terenie USA. Wartość inwestycji ma wynieść 3 mln zł, a docelowo 6 mln zł.

— Nie jest to duża kwota, ale rynek telewizyjny w tych krajach jest wielokrotnie mniejszy niż w Polsce. Łącznie szacuje się go na nieco ponad 7 mln odbiorców. Należy jednak pamiętać o 3 mln widowni w ośrodkach polonijnych w USA — mówi Krzysztof Masztalerz, wiceprezes zarządu TV PG.

Poszukiwany inwestor

W związku z planami rozwojowymi TV Promotion Group poszukuje inwestora kapitałowego.

— Prowadzimy rozmowy z jedną z włoskich firm. Bierzemy też pod uwagę współpracę z którymś z inwestorów krajowych, nie musi on być wcale związany z branżą telewizyjną — mówi Krzsztof Masztalerz.

Inwestor kapitałowy ma zapewnić spółce finansowanie kolejnych projektów w dziedzinie teleshopingu i handlu elektronicznego.

Przedsięwzięcie, które będzie realizowane w krajach nadbałtyckich, dotyczy stacji telewizyjnych kontrolowanych przez Zygmunta Solorza, właściciela telewizji Polsat.

— Chodzi o telewizję BTV na Litwie, LNT na Łotwie i TV 1 w Estonii — mówi Krzysztof Masztalerz.

Akcent na e-commerce

Zarząd firmy wiąże również nadzieje z rozwojem internetowego handlu w oparciu o platformę cyfrową Polsatu.

— Jesteśmy większościowym udziałowcem w sklepie internetowym www.kmf.pl. W ciągu najbliższych miesięcy chcemy rozszerzyć jego ofertę z 25 tys. do 100 tys. produktów, co spowoduje, iż sklep znajdzie się wśród największych w tej branży w Polsce. W tej chwili przygotowujemy dużą kampanię reklamową naszego portalu e-commerce — twierdzi Krzysztof Masztalerz.

TV Promotion Group nie chce jednak ujawnić budżetu tej kampanii.

— Atutem rynkowym portalu kmf (książka, muzyka, film) są niewielkie koszty funkcjonowania z uwagi na wykorzystanie bazy logistycznej TV Promotion Group—call center, własny system informatyczny i dystrybucji paczek — twierdzi Krzysztof Masztalerz.

Razem z Polsatem

— Jesteśmy obok firm TV Shop i Studio Moderna jednym z najważniejszych graczy na rynku telewizyjnych sklepów. Rozwój opieramy na ścisłej współpracy z telewizją Polsat — mówi Krzysztof Masztalerz.

Sklep telewizyjny należący do poznańskiej spółki (o nazwie TV Market) jest obecny w Polsacie, Polsacie 2, TV 4, Poloni 1 oraz kanałach tematycznych platformy cyfrowej Polsatu. Oferuje przede wszystkim książki, płyty, kasety, sprzęt sportowy i AGD.

TV Promotion Group działa od 1996 roku, ma status zakładu pracy chronionej. Zatrudnia 70 osób. Oprócz podstawowej działalności, jaką jest teleshoping, firma produkuje dla Polsatu i TV 4 program muzyczny „Na Topie”, spoty reklamowe i filmy dokumentalne.