TV Puls zarabia i planuje

KAJ
31-03-2011, 00:00

Stacja otrząsnęła się z kryzysu i zyski przeznacza na inwestycje. Powalczy o przychody na wizji i w sieci.

Stacja otrząsnęła się z kryzysu i zyski przeznacza na inwestycje. Powalczy o przychody na wizji i w sieci.

Wiesław Dąbski, prezes TV Puls, jeszcze kilka miesięcy temu skazywany na porażkę w walce o rentowność kontrolowanej przez siebie telewizji, triumfuje. Przekonuje, że najgorsze TV Puls ma już za sobą. Dobry humor ma uzasadnienie w liczbach. W ubiegłym roku telewizja zwiększyła przychody o 70 proc., do około 50 mln zł. Zysk operacyjny skoczył o 50 proc. i wyniósł około 7 mln zł.

— Wyniki oznaczają, że możemy śmiało myśleć o większych inwestycjach w program. Od jesieni ruszymy z większą ramówką, w której będzie kilka naszych produkcji, w tym teleturniej. W samym czwartym kwartale 2011 r. wydamy 10 mln zł na inwestycje w stację — zapowiada Wiesław Dąbski, jedyny akcjonariusz.

Telewizja zatrudniła właśnie agencję PR i szykuje po wakacjach większe akcje marketingowe. W przyszłym roku chce mocniej wejść w internet, oferując m.in. bibliotekę wideo na życzenie. Prezes stacji ocenia, że najlepsze dopiero przed TV Puls, bo faktyczny zasięg stacji wyraźnie wzrośnie po wyłączeniu nadawania analogowego.

— Wcześniej w TV Puls było tak, że inwestycje przewyższały znacznie możliwości stacji co do ściągnięcia widza, jak i reklamy do stacji. Udało mi się przywrócić właściwy balans — uważa prezes TV Puls.

Lepsze wyniki oznaczają inwestycje. Tej wiosny stacja zaczęła znów nadawać własne programy. Na razie jest ich ledwo trzy, koncentrują się na kobietach i tematyce lifestyle. Reszta pochodzi od producentów zewnętrznych. W ostatnich dwóch latach telewizja sprzedała część majątku (m.in. siedem wozów transmisyjnych) i zmniejszyła budżet dziesięciokrotnie. Paradoksalnie, liczba widzów wzrosła o 250 proc. Okazało się, że widzowie wolą ukraińską wersję ukrytej kamery z biustami dziewczyn z Krymu niż profesjonalnie wydawany program informacyjny.

— Wciąż pracujemy nad stworzeniem TV Puls 2, jednak ze względu na niepewną sytuację co do jej miejsca w nowym układzie telewizji po cyfryzacji, mamy sześć różnych scenariuszy biznesowych — podkreśla Wiesław Dąbski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KAJ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / TV Puls zarabia i planuje