TVN otrzymała zasłużone brawa

Kamil Zatoński
22-02-2007, 00:00

Tytuł Giełdowej Spółki Roku trafił w dobre ręce: TVN pokazał świetne wyniki

Opublikowane wczoraj wyniki TVN potwierdziły, że spółka ma za sobą bardzo udany rok. Ten powinien być jeszcze lepszy, nic więc dziwnego, że inwestorzy chętnie kupowali wczoraj akcje spółki. Kurs

wzrósł o 3,4 proc., do 27,30 zł.

Wyniki grupy TVN okazały się wyższe niż oczekiwali analitycy i nieco wyższe po stronie przychodów od wcześniejszych zapowiedzi zarządu spółki. To ostatnie jest zasługą wyższych wpływów z reklam. Sięgnęły one 327,5 mln zł, a więc 100 mln zł (44 proc.) więcej niż przed rokiem. Nie licząc konsolidowanej od 1 sierpnia Grupy Onet, dynamika wyniosła 31 proc.

TVN przyciągał reklamodawców nie tylko dlatego że w ubiegłym roku budżety wyraźnie przepłynęły z prasy codziennej w stronę telewizji, ale także dlatego że główny kanał stacji Piotra Waltera stopniowo zwiększał udział w najatrakcyjniejszej grupie docelowej. W czwartym kwartale udział programu TVN w rynku w grupie docelowej w tzw. prime time wzrósł do 32 proc. z niespełna 31 proc. przed rokiem. W tym roku walka o widza powinna być jeszcze ostrzejsza, mimo to TVN powinien utrzymać silną pozycję, a jego przychody reklamowe nadal powinny rosnąć zdecydowanie szybciej od rynku. Ten — według szacunków TVN — ma wzrosnąć o 10 proc. Prognozy te są zbieżne z oczekiwaniami Agory, nieco wyższe od szacunków analityków Starlinka i DI BRE.

W sumie przychody grupy kapitałowej mają być w 2007 r. wyższe o 23-26 proc. od zanotowanych w minionym roku. Wyniosą więc minimum 1,43 mld zł. Marża EBITDA ma pozostać na ubiegłorocznym poziomie 33-35 proc., a po wyłączeniu kosztów programu motywacyjnego (59 mln zł) zysk operacyjny powiększony o amortyzację powinien wynieść przynajmniej 530 mln zł. Spółka nie przedstawia prognoz wyniku netto, ale wynika to z wciąż dość dużego i trudnego do przewidzenia wpływu działki finansowej — odsetek od obligacji i różnic kursowych.

Wypracowane środki mają zostać przeznaczone na sfinansowanie dwóch projektów inwestycyjnych. W przyszłym roku mają one wynieść 105-115 mln zł, a w ciągu trzech lat — przynajmniej 344 mln zł. Chodzi o budowę dwóch obiektów — w Warszawie i Krakowie — co pozwoli obniżyć koszty wynajmu. Na razie jednak szacunki oszczędności z tego tytułu obarczone są dużym marginesem błędu, bo pojawić się one mają dopiero w 2010 r.

Ciekawie prezentują się plany spółki w obszarze współpracy telewizji i internetu. Przy silnej pozycji rynkowej Grupy Onet.pl i dynamicznie rosnącym rynku reklamy internetowej (według szacunków TVN — o 66 proc. w czwartym kwartale), a także przy atrakcyjnej treści dostarczanej przez stację oferta powinna się cieszyć dużym powodzeniem i mieć istotne pozytywne przełożenie na wyniki. Niewiadomą pozostaje za to wciąż niejasna sytuacja konkurencyjna w tym roku, związana z przechodzącym do ofensywy Polsatem i planami Ruperta Murdocha co do TV Puls. Na razie jednak inwestorzy zdają się to ignorować. Podobnie powinno być z zapowiedzią wypłaty przez spółkę części zysku akcjonariuszom.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / / TVN otrzymała zasłużone brawa