TVP po raz pierwszy pod kreską

Magdalena Wierzchowska
opublikowano: 19-01-2009, 06:45

Telewizja publiczna bije niechlubne rekordy - ostro traci rynek reklamy na rzecz konkurencji Z jej finansami jest tragicznie. Pora na restrukturyzację .

Rynek reklamy telewizyjnej ma się tak świetnie, że trudno o lepszy biznes niż duża stacja telewizyjna. Pod warunkiem, że jest prywatna. Finanse Telewizji Polskiej są w coraz bardziej opłakanym stanie. W tym roku nawet może być strata netto - prognozy mówią o 70 mln zł. Byłby to pierwszy wynik na minusie w historii TVP.

- Prognozowana strata finansowa będzie możliwie maksymalnie zmniejszona - deklaruje Tomasz Rudomino, p.o. członka zarządu TVP.

Jako przyczynę prognozowanych strat władze TVP jednogłośnie podają spadające wpływy abonamentowe. W ubiegłym roku TVP otrzymała 417 mln zł, czyli 82 proc. prognozowanej kwoty. W tym roku już na starcie ma to być jedynie 314 mln zł, a można się spodziewać, że rzeczywiste wpływy będą niższe.

Ale to drobna część prawdy. TVP jest niewydolna. Już w 2007 r. telewizja publiczna mocno traciła rynek reklamowy na rzecz komercyjnych konkurentów. W ubiegłym roku różnica była drastyczna. Po 11 miesiącach 2008 r. przychody reklamowe TVP wzrosły o 3 proc. rok do roku, podczas gdy Polsatu - o 17 proc., a TVN - o 23 proc., wynika z szacunków domu mediowego Starlink.

Więcej w dzisiejszym "Pulsie Biznesu"

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Wierzchowska

Polecane