Twitter skupia się na Polsce

opublikowano: 11-07-2014, 00:00

Technologie: Twitter wspólnie z firmą 140 Media będzie przekonywać polskie marki do promocji w swoim kanale social media

Bilans w skali globalnej: ponad 255 mln aktywnych użytkowników miesięcznie i 500 mln tweetów wysyłanych dziennie. Dane dla poszczególnych krajów nie są skonkretyzowane, niemniej jednak Twitter, do promocyjnej i marketingowej obecności na platformie będzie teraz intensywniej zachęcał również polski biznes. Właśnie przedstawił swojego oficjalnego partnera na krajowy rynek. Została nim gdańska firma 140 Media, która poza reprezentacją serwisu zajmie się również sprzedażą reklam w tym medium.

Zobacz więcej

POLSKI REPREZENTANT: Twitter (reprezentowany przez Katherine Lampe, szefa sprzedaży na Europę) rozpoczął współpracę z polską spółką 140 Media, zarządzaną przez Rafała Janika. Firma zajmie się sprzedażą reklamy w serwisie i kontaktami z krajowymi przedsiębiorcami. [FOT. WM]

W kontakcie z klientem

— Twitter jest serwisem działającym globalnie, użytkownicy z Polski mają do niego taki sam dostęp jak inni, to samo dotyczy marek i marketerów. Ale teraz razem z 140 Media będziemy prezentować im naszą ofertę sprzedażową. Powołanie nowego partnera ma ułatwić kontakt z lokalnym rynkiem, potrzebujemy kogoś, kto dobrze go zna i jednocześnie rozumie działanie Twittera. Dzięki temu będzie mógł bardziej efektywnie współpracować z tutejszymi agencjami i firmami — wyjaśnia Katherine Lampe z Twittera, szef sprzedaży na Europę.

W Polsce Twitter, jako platforma marketingowa, ustępuje jednak miejsca rywalowi. Na krajowym rynku większą popularnością cieszy się Facebook, sprawniej poruszają się po nim również marketerzy. Dlatego Twitter, z pomocą nowego partnera, zamierza podjąć więcej działań o charakterze informacyjnym i edukacyjnym, skierowanych do tutejszych marketerów i przedstawicieli biznesu.

— Ludzie w Polsce używają Twittera, by mieć kontakt z tym, co ich interesuje — od drużyn sportowych, poprzez miasta, muzyków, aż po marki. Zapewnia to kontekst umożliwiający połączenie przekazu reklamowego z zainteresowaniami klientów. Marki mają możliwość budowania społeczności, opowiadania swojej historii oraz zwiększania lojalności, a co za tym idzie, wzrostu przekierowań i sprzedaży — twierdzi Rafał Janik, prezes 140 Media. — Twitter jest platformą służącą dyskusji. To również miejsce, do którego ludzie trafiają, by w czasie rzeczywistym dowiedzieć się, co słychać. Dla marek jest to miejsce na bezpośrednią interakcję z klientami — uważa Ali Jafari, wiceprezes odpowiedzialny za sprzedaż bezpośrednią na region EMEA.

Reklama kontekstowa

Jak wskazuje raport Nielsena, opracowany na grupie brytyjskich użytkowników Twittera, co piąta osoba śledząca profil marki kupiła jej produkt lub skorzystała z oferowanej przez nią usługi. Tylko jak zmieścić się w 140 znakach i jednocześnie wypromować markę? Katherine Lampe zaznacza, że duże znaczenie ma treść i dostarczany dodatkowy kontent. Dlatego kampanie powinny być dobrze przemyślane i zaplanowane.

Tym bardziej że użytkownicy mają możliwość natychmiastowego odpowiedzenia. Jeśli treści będą dopasowane do oczekiwań odbiorców, wówczas będą oni z zainteresowaniem śledzić komunikaty firmy i się z nią identyfikować.

Dodatkowo, w sprzedażowej ofercie serwisu, dostępne są promowane tweety (wpisy docierające do osób, które mogą być zainteresowane danym profilem), konta (budujące aktywną społeczność) i trendy (umieszczane w widocznym dla użytkownika miejscu „gorące” tematy, dostarczane do większej grupy odbiorców). Twitter agencjom marketingowym i właścicielom marek proponuje też usługi analityczne, dotyczące choćby zachowań użytkowników.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu