Twoje dzieci należą do pokolenia XD

DI
26-01-2010, 13:56

The Walt Disney Company EMEA opublikowało największe w historii badanie młodzieży europejskiej, które zidentyfikowano nowe pokolenie świadomych cyfrowo dzieci. Jego wyniki wzmocnią strategię marketingową i komunikacyjną firmy przygotowaną dla 8-12-latków. Dzieci te, które nie znają świata bez Internetu i są bardziej świadome własnej przyszłości oraz przyszłości naszej planety, nazwano „Pokoleniem XD” – cyfrowymi dziećmi Pokolenia X, które urodziły się pomiędzy 1995 a 2001 r.

Raport przygotowany na zlecenie Disneya jest częścią trwających badań dla nowego kanału dziecięcego Disney XD. Badanie to przeprowadzone zostało na grupie ponad 3000 dzieci w wieku od 8-14 lat, w sześciu krajach – Polsce, Francji, Niemczech, Włoszech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Jego wyniki obalają wiele mitów o stosunku dzieci do Internetu, celebrytów oraz ich relacjach z rodzicami.

Zupełnie różne od wcześniejszych pokoleń, ze względu na cyfrowe wychowanie, pokolenie XD doświadczyło więcej odkryć technologicznych niż jakiekolwiek inne pokolenie, a do tego jako pierwsze nie zna życia bez cyfrowych rozrywek, telefonów komórkowych i mediów społecznościowych.

„Rodzice z Pokolenia X w wyjątkowy sposób przyjęli erę cyfrową i zachęcając swoje dzieci z Pokolenia XD do podobnego podejścia uczynili je wyjątkowymi. Młodzi XD obok kontaktów bezpośrednich, korzystają z technologii cyfrowej i w ten sposób wprowadzają trendy na nadchodzące dziesięciolecie. Są oni świadomi społecznie i ekologicznie, a dodatkowo cenią sobie rodzinę. Prawda jest taka, że młodzi XD całkowicie wywracają do góry nogami nasze spojrzenie na nastolatków” – komentuje Monika Oomen, dyrektor ds. marketingu Disney Channels na Europę Środkowo-Wschodnią, RPA i Bliski Wschód.

Wyniki badania pokolenia XD

- Kontakty osobiste nadal są najbardziej lubianą formą spotkań z przyjaciółmi (30 proc.), przed SMSami (15 proc.), czatowaniem (14 proc.) i rozmową przez komórkę (8 proc.),
- 95 proc. czuje, że Internet i komputery są dla nich ważne;
- 53 proc. uważa, że Internet usprawnia ich życie pomagając im w pozaszkolnych kontaktach z przyjaciółmi,
- 44 proc. mówi, że Internet ułatwia im kontakt z przyjaciółmi;
- Wśród najczęstszych zastosowań Internetu na drugim miejscu jest odrabianie pracy domowej (59 proc.), zaraz po grach (74 proc.).

Mali XD wcześnie wyrabiają w sobie dobre przyzwyczajenie finansowe. Aż 70 proc. oszczędza swoje kieszonkowe zamiast natychmiast je wydawać, a 64 proc. młodych XD, gdy dorośnie, wolałoby pracować na własny rachunek, niż pracować dla kogoś. 

Pomimo dominacji celebrytów w środowisku, w którym dorastali mali XD, mają oni silne poczucie wartości rodzinnych i bardziej cenią sobie rodzinne wakacji od zdobywania sławy. Pierwszych pięć wskazywanych zawodów to: weterynarz, nauczyciel, piłkarz, lekarz i policjant. W każdym z badanych krajów osobą najbardziej cenioną jest mama (43 proc.), a na drugim miejscu plasuje się tata (30 proc.).
Dla pokolenia XD dbanie o środowisko naturalne jest bardzo ważne. Aż 97 proc. młodych XD wierzy, że należy dbać o naszą planetę, a 74 proc. regularnie recyclinguje.

Badanie przeprowadzone przez Disneya, The Future Laboratory i Taylor Nelson Sofres, jest największym dotychczas tego typu badaniem, koncentrującym się na odczuciach i zachowaniach nastolatków. Przeprowadzono je na grupie 3020 dzieci z Polski, Francji, Niemczech, Włoszech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Firma Taylor Nelson Sofres przeprowadziła badanie internetowe wśród 3020 dzieci europejskich w wieku od 8 – 14 lat. Badanie to poddane zostało analizie i uzupełnione o szczegółowe wywiady z ekspertami, dla lepszego zrozumienia jego wyników oraz głębszego przyjrzenia się Pokoleniu XD. Na Pokolenie XD składają się konsumenci w wieku od 8 – 14 lat, mieszkający w różnych częściach Europy, którzy są cyfrowymi dziećmi Pokolenia X (35 – 45 lat).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Media / Twoje dzieci należą do pokolenia XD