Tygodniowy przegląd wiadomości z sektora TMT

ISBnews
12-04-2014, 12:19

Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora telekomunikacja-media-technologie z okresu 7 - 11 kwietnia.

BIZNES I FINANSE: RYNEK

Reklama online: Wydatki na reklamę online w Polsce w roku 2013 roku wzrosły o 10,2% względem roku wcześniejszego, a jej wartość przekroczyła tym samym 2,4 mld zł, wynika z badania IAB AdEx, realizowanego przez PwC.

"Reklama mobilna nadal notuje trzycyfrowy wzrost, dynamicznie rosną wydatki na reklamę wideo online i social media, a także umacnia się pozycja reklamy rich-media, dzięki czemu reklama graficzna jest liderem dynamiki" – czytamy w komunikacie.

W informacji zaznaczono, że biorąc pod uwagę podstawowy podział reklam internetowych, trzy największe formaty zanotowały wzrosty, a czwarty utrzymał zeszłoroczny poziom przychodów.

"Najważniejszym kanałem jest nadal reklama graficzna (display), która pozyskała 43% udziału, czyli 1,1 pkt proc. więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Display zawdzięcza duży wzrost głównie dynamicznie rozwijającemu się wideo online (33% wzrostu rok-do-roku), popularności mediów społecznościowych (44% wzrostu) oraz umacniającej się pozycji rich-media (37% wzrostu)" - czytamy dalej.

Na kolejnym miejscu ponownie znalazł się marketing w wyszukiwarkach (SEM). Format ten utrzymał 35-proc. udziału w torcie, dzięki dynamice wzrostu na poziomie 11% r/r. Na dalszych pozycjach znalazły się Ogłoszenia (14% udziału) oraz E-mail (5% tortu reklamowego online). Wart odnotowania jest także dalszy dynamiczny wzrost wydatków na reklamę mobilną, która ponownie osiągnęła trzycyfrowy wzrost względem roku wcześniejszego (106%), wskazuje raport.

Źródło: ISBnews

Migracja numerów: Klienci przenieśli 209,1 tys. numerów do sieci Play i 113,2 tys. - do sieci Orange w I kw. tego roku, wynika z danych zgromadzonych przez serwis rpkom.pl. Z uwzględnieniem odpływu klientów sieci te pozyskały netto w I kw. odpowiednio ok. 158 tys. i 5,7 tys. numerów.

Ogółem operatora zmieniło w I kw. br. 402,7 tys. klientów telefonii komórkowej, podał także serwis.

Do T-Mobile Polska przeniesiono w tym okresie 39,8 tys. numerów (brutto), a do Polkomtela - 37,3 tys. numerów. Z uwzględnieniem odejść "T-Mobile Polska i Plus były w I kw. br. na minusie. T-Mobile oddał netto niecałe 66 tys. numerów, a Plus blisko 95 tys. numerów", czytamy w artykule.

"Na ich podstawie i pełnych danych kwartalnych można zauważyć, że marzec był dużo słabszym miesiącem dla rynku MNP. Przeniesiono wówczas około 100 tys. numerów, podczas gdy w styczni i lutym odpowiednio 144 tys. i 158 tys." - napisano także na rpkom.pl.

Źródło: ISBnews

Centra usług: Duże zachodnie firmy myślą o przeniesieniu swoich centrów usług biznesowych z Ukrainy do bardziej stabilnego kraju. "Można odnieść wrażenie, że na naszej wschodniej granicy, szczególnie w obszarze przechowywania danych, zaczęła nas oddzielać żelazna kurtyna" - mówi Radosław Szmit z polskiej firmy outsourcingowej SMT Software. "Było to szczególnie widoczne podczas targów technologicznych CeBIT w Hanowerze. W ich trakcie spora liczba zachodnich firm nieoficjalnie, ale bardzo intensywnie poszukiwała miejsc do przeniesienia swoich danych do Polski lub innych krajów wschodnich UE" - dodał.

Źródło: Wyborcza.biz

Operatorzy komórkowi: UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające, w którym przeanalizuje strukturę rynku i zasady współpracy operatorów telekomunikacyjnych. Urząd zbada czy działania operatorów telekomunikacyjnych dotyczące współpracy w zakresie udostępniania, łączenia lub współdzielenia sieci telekomunikacyjnych, infrastruktury lub zasobów częstotliwości - nie prowadzą do ograniczeń konkurencji. Zebrane informacje pozwolą na bliższe przyjrzenie się sektorowi, w tym na sprawdzenie sygnałów dochodzących od przedsiębiorców oraz ekspertów bezpośrednio do Urzędu lub w ramach publicznej dyskusji.

Zgodnie z prawem antymonopolowym Urząd może wszcząć postępowanie wyjaśniające, które prowadzone jest zawsze w sprawie, a nie przeciwko konkretnemu przedsiębiorcy i ma na celu wstępne zbadanie sytuacji rynkowej. Postępowanie wyjaśniające powinno się zakończyć w ciągu 30, a w sprawach szczególnie skomplikowanych – 60 dni od jego wszczęcia. Podane terminy mogą jednak ulec wydłużeniu np. w przypadku oczekiwania przez Urząd na żądane od przedsiębiorców informacje. Jeżeli w trakcie postępowania wyjaśniającego Prezes  Urzędu stwierdzi nieprawidłowości, może wszcząć  postępowanie w sprawie praktyk ograniczających konkurencję.

Źródło: UOKiK

System Windows: W marcu z komputerów z oprogramowaniem Windows XP pochodziła blisko jedna czwarta ruchu w sieci – wynika z danych firmy Gemius. Zdaniem Macieja Madzińskiego, eksperta Akademii ds. innowacji i nowoczesnych technologii, zaprzestanie wspierania systemu Windows XP przez Microsoft będzie problemem. „W sieci pojawia się wiele pytań o to, co zrobimy np. z bankomatami i info-kioskami, które w wielu przypadkach działają właśnie w oparciu o system Windows XP. Niemniej istotne jest to, że niemal 25 proc. ruchu w sieci pochodzi z komputerów użytkowników, którzy ciągle nie dokonali zmiany na nowszy system. Prawdopodobnie dlatego Microsoft zdecydował się na częściowe przedłużenie okresu wsparcia do 14 lipca 2015 roku. Do tego czasu wydawane będą aktualizacje bezpieczeństwa, ale jedynie dla programu Security Essentials, a nie dla samego systemu. Teoretycznie oznacza to pewien wzrost bezpieczeństwa, ale praktycznie komputer z Windows XP nadal może okazać się podatny na zagrożenia" – zauważa ekspert.

Źródło: Gemius

Hazard online: Przeprowadzone w marcu przez Millward Brown badanie dotyczące stosunku Polaków do nielegalnego hazardu w Internecie nie pozostawia żadnych wątpliwości – chcemy chronić dzieci przed hazardem w sieci. Przytłaczająca większość – aż 96% – badanych opowiedziała się za ochroną niepełnoletnich przed tym zagrożeniem. Większość Polaków (75% badanych) jest przekonana, że nielegalne strony hazardowe powinny być blokowane, a zająć się tym powinny organy państwa (77% badanych). Tymczasem nawet 1,7 mld zł może nadal tracić polskie państwo, jeśli nie rozwiąże problemu szarej strefy na rynku zakładów bukmacherskich online – wynika z raportu Rolanda Bergera.

Źródło: Millward Brown, Roland Berger

E-learning: Z badania przeprowadzonego przez Fundację Obserwatorium Zarządzania wynika, że wzrost zainteresowania internetowymi formami szkoleń jest znacznie większy niż tradycyjnymi. Na nagrania audio/video w 2013 r. zdecydowało się aż 65% zapytanych film, podczas gdy rok wcześniej było ich o połowę mniej.

„Szkoleniami multimedialnymi, które oferujemy w naszej firmie, zainteresowało się o 12% więcej pracodawców niż rok wcześniej. Widzimy zatem, że wzorem Europy Zachodniej, w Polsce mamy do czynienia z dynamicznym rozwojem edukacji elektronicznej w Polsce – mówi Jakub Hryciuk, dyrektor zarządzający Onex Group. Tradycyjne narzędzia takie jak warsztaty i wykłady uzyskały tylko kilkuprocentowe wzrosty.

Źródło: Onex Group

BIZNES I FINANSE: SPÓŁKI

ABC Data: Marka własna Colorovo w czerwcu wprowadzi smartfony do swojej oferty, poinformował agencję ISBnews członek zarządu ABC Data Dobrosław Wereszko. Obecnie marka wprowadza biznesowe tablety z procesorem Intela i systemem operacyjnym Windows. W planach ma wprowadzenie tabletu LTE.

„Smartfony znajdą się w naszej ofercie jeszcze przed wakacjami. W maju pojawią się już informacje  handlowe na temat m.in. specyfikacji. Będą to urządzenia na Androidzie. Chcemy wprowadzić 3 modele smartofnów, w tym jeden naprawdę zaawansowany. Oferta będzie skierowana przede wszystkim do klientów detalicznych" – powiedział ISBnews Wereszko.

Członek zarządu ABC Data, odpowiedzialny za markę Colorovo, dodał że w I kwartale rozwijała się ona zgodnie z założeniami spółki dla I półrocza 2014.

„'Okresu żniw' spodziewamy się oczywiście w II półroczu, ale jeszcze przed wakacjami przeprowadzimy ciekawe akcje, chociażby w sezonie komunijnym. Mamy zadowalającą kontraktację z sieciami detalicznymi. Liczymy, że w tym roku wejdziemy również we współpracę z którymś z operatorów komórkowych" – wskazał członek zarządu ABC Data.

Wcześniej wskazywał on, że w 2013 roku Colorovo udało się zrealizować wyraźnie ponad 100-proc. dynamikę sprzedaży i również w 2014 zakładana dynamika ma wynieść przynajmniej 100%.

Tymczasem obecnie spółka zaprezentowała drugi tablet z linii City Tab Supreme - Office 10.1, skierowany przede wszystkim do klientów biznesowych z procesorem Intel Atom i systemem Microsoft Windows  8.1 w cenie ok. 1,1 tys. zł. Colorovo zapowiedziało kolejne modele we współpracy z Intelem i Microsoft.

"W segmencie tabletów chcemy mieć pełną ofertę produktową w trzech kategoriach i co najmniej 10 produktów. Będziemy zwiększali portfolio. W okresie wakacji pojawią się kolejne nowości, w tym tablet LTE. Na tą technologię stawiają operatorzy" – wskazał Wereszko.

Źródło: ISBnews

Hewlett-Packard: Polski oddział amerykańskiej firmy komputerowej HP nie zostanie zamknięty ani przeniesiony na Słowację, podała spółka.

"HP nadal prowadzi działalność biznesową w Polsce, dostarczając swoim klientom najlepszej jakości produkty i usługi. Nie ma żadnych planów zamknięcia ani oddziału HP, ani Globalnego Centrum Biznesowego HP, które są w Polsce." – poinformowało londyńskie biuro prasowe Hewlett-Packard na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, cytowane przez Wyborcza.biz.

W środę "Dziennik Gazeta Prawna" podał, że HP wyda specjalne oświadczenie, które jest elementem ugody z U.S. Securities and Exchange Commission. Według "DGP", rozważane było zastąpienie polskiego oddziału firmy filią, która miałaby tylko kompetencje sprzedażowe, bez możliwości dokonywania większych inwestycji.

W środowym komunikacie HP podało, że niewłaściwe postępowanie opisane w rozstrzygnięciu było ograniczone do małej liczby osób, które nie są już zatrudnione w spółce.HP) zapłaci ok. 108 mln USD na rzecz Departamentu Sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych oraz Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC) Stanów Zjednoczonych, wynika z postanowienia tych instytucji ws. śledztwa na temat złamania przez HP ustawy o zagranicznych praktykach korupcyjnych.

Źródło: ISBnews

Action: Dystrybutor przedstawił dwuwariantową prognozę skonsolidowanych wyników na 2014 r. i 2015 r.  - uwzględniającą nową emisję akcji oraz wariant bez podniesienia kapitału. W pierwszym wariancie zysk netto ma wzrosnąć do 73,45 mln zł w 2014 r., zaś w drugim - do 70,85 mln zł.

"Wariant pierwszy prognozy uwzględnienia efekt przeprowadzenia emisji akcji serii D emitenta, co do której podejmie decyzję nadzwyczajne walne zgromadzenie akcjonariuszy Action S.A. na kolejnym posiedzeniu w dniu 16 kwietnia 2014 roku. Wariant drugi opiera się na założeniach nie uwzględniających emisji akcji serii D emitenta" - czytamy w komunikacie.

Wariant pierwszy przewiduje, że zysk netto wyniesie 73,45 mln zł w 2014 r. i 91,53 mln zł w 2015 r., przy przychodach odpowiednio: 5.650 mln zł i 6.780 mln zł, podano dalej.

W 2013 r. Action odnotował 61,61 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 48,32 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4.749,18 mln zł w 2013 r. wobec 3.515,19 mln zł rok wcześniej.

Przy opracowaniu pierwszego wariantu prognozy spółka przyjęła m.in., że przeprowadzi emisję nie więcej niż 1 460 999 nowych akcji zwykłych na okaziciela serii D o wartości nominalnej 0,10 zł.

"Zakładany wzrost przychodów ze sprzedaży ma zostać osiągnięty głównie dzięki ekspansywnej polityce sprzedaży Grupy na rynki zagraniczne, w tym w szczególności na rynku niemieckim za pośrednictwem dofinansowanej środkami uzyskanymi z planowanej emisji akcji emitenta spółki Action Europe GmbH" - czytamy dalej.

Action zakłada przy tym, że zwiększeniu ulegnie sprzedaż w kanale telekomunikacyjnym na rynku krajowym, a także nastąpi utrzymanie dalszej optymalizacji kosztów działalności operacyjnej. Spółka liczy przy tym na poszerzenie wachlarza oferowanych produktów i zwiększenie liczby klientów, dzięki nowym możliwościom magazynowym (nowy magazyn wysokiego składowania w Zamieniu).

Wariant drugi prognozy zakłada, że zysk netto sięgnie 70,85 mln zł w 2014 r. i 80,93 mln zł w 2015 r., przy przychodach odpowiednio: 5.450 mln zł i 5.995 mln zł.

"Przy opracowaniu drugiego wariantu prognozy wyników finansowych Grupy Kapitałowej Action S.A. na rok 2014 i 2015 przyjęte zostało założenie organicznego wzrostu działalności Grupy, bez pozyskania dodatkowego źródła finansowania kapitału obrotowego w postaci przychodów z emisji akcji" - czytamy też w komunikacie.

Źródło: ISBnews

LiveChat Software: Spółka celuje w osiągnięcie łącznej liczby 10 tys. klientów w ciągu najbliższych 12 miesięcy z ponad 7 tys. obecnie, poinformował agencję ISBnews prezes Mariusz Ciepły.

"Ambicją naszego zespołu jest 10 tys. klientów i jest to do zrealizowania w ciągu 12 miesięcy. Długoterminowy cel w ciągu 3-5 lat to przekroczenie poziomu 30 tys. klientów" - powiedział ISBnews Ciepły podczas debiutu spółki na GPW.

Prezes LiveChat dodał, że obecny globalny lider pod względem klientów to Liveperson z ok. 8,5 tys. klientów. "Liczymy, że zostaniemy liderem globalnym pod względem liczby klientów w ciągu tego roku, ale muszę zaznaczyć że Liveperson obsługuje dużo największych firm z listy Fortune 500. Nasi klienci to dotychczas głównie małe i średnie firmy, choć zaczynamy pozyskiwać duże podmioty" - wskazał Ciepły.

Prezes LiveChat w rozmowie z ISBnews podtrzymał prognozy finansowe i politykę dywidendową. Zaznaczył, że w tym roku nie przewiduje akwizycji, ale monitoruje rynek pod względem ciekawych aplikacji, które mogłyby wzmocnić potencjał LiveChat.

Źródło: ISBnews

Veniti: Notowana na NewConnect spółka liczy na kontynuację zdecydowanego wzrostu wyników finansowych w tym roku, dzięki uruchomieniu platformy informatycznej, która umożliwi spółce zostanie hurtownikiem sprzedaży rejsów wycieczkowych na całym świecie do biur podróży, poinformował agencję ISBnews prezes Maciej Szymański.

"Nie publikujemy prognoz, ale liczymy na wyraźną, dwucyfrową dynamikę wzrostu w tym roku. Nowa platforma pozwoli nam zwiększyć liczbę agentów z 200 obecnie do nawet 2,4 tys. Chcemy sprzedawać duże wolumeny rejsów" - powiedział ISBnews Szymański.

W ub.r. spółka zwiększyła przychody o 73% r/r do 5,79 mln zł i wypracowała 0,2 mln zł zysku netto. Prezes wskazał, że nowe rozwiązanie to projekt informatyczny BlueVendo/TOM, dzięki któremu Veniti stanie się hurtownikiem sprzedaży rejsów do biur podróży. W efekcie oferta spółki trafi do wyszukiwarek multiagencyjnych i docelowo do najpopularniejszych touroperatorów.

"Rozwijamy wysokomarżowe produkty w segmentach z wysokim potencjałem wzrostu - programach motywacyjnych dla biznesu (wycieczki korporacyjne) oraz zagranicznych rejsach wycieczkowych na serwisie kruzy.pl. Forma sprzedaży wyjazdów wycieczkowych online będzie się rozwijać, a wyjazdy korporacyjne są coraz popularniejszym pozapłacowym świadczeniem pracowniczym. Dodatkowo w tym roku rozwiniemy naszą ofertę poza rejsy - o bilety lotnicze, a następnie o hotele" - dodał prezes Veniti.

Szymański wskazał ponadto, że spodziewa się, iż w ciągu dwóch miesięcy na Catalyst trafią niedawno wyemitowane obligacje, z których spółka pozyskała 350 tys. zł.

"Wykorzystamy te środki na stworzenie modułu lotniczego na naszej platformie. Rozważamy kolejne emisje, może nawet jeszcze w tym roku, ale ich termin i wartość będą zależeć od celu potencjalnej inwestycji" - powiedział prezes Veniti.

Źródło: ISBnews

Sofa.com: PointPark Properties (P3) wybuduje w systemie BTS (build-to-suit) powierzchnie produkcyjne i magazynowe na łącznie 11,25 tys. m2 dla internetowego sklepu meblowego Sofa.com, poinformował dyrektor ds. rozwoju P3 Piotr Bzowski.

Sofa.com sprzedaje on-line meble w Europie Zachodniej, Azji i Stanach Zjednoczonych. Nowy obiekt, który będzie pierwszą dużą inwestycją firmy w Polsce będzie obsługiwany przez spółkę zależną Zaparoh. Zakończenie budowy zaplanowano na wrzesień. Obiekt będzie składał się z 4386 m2 powierzchni produkcyjnej i 6201 m2 powierzchni magazynowej i 665 m2 biur.

Źródło: ISBnews

CI Games: Spółka podpisała umowy z Square Enix Limited oraz Square Enix France SARL, które zostały dystrybutorami gier "Enemy Front" oraz "Lords of The Fallen" na terytorium Wielkiej Brytanii, Irlandii i Francji, poinformował prezes CI Games Marek Tymiński.

Holding Square Enix Co. to jeden z największych producentów i wydawców w branży gier wideo. Firma odpowiedzialna jest między innymi za sukcesy serii "Tomb Rider" i "Final Fantasy". Centrala holdingu znajduje się w Tokio, a wchodzące w jego skład firmy działają w Europie, Stanach Zjednoczonych i Chinach. Square Enix będzie odpowiedzialny zarówno za sprzedaż, jak i za marketing "Enemy Front" oraz "Lords of The Fallen" na terenie Wielkiej Brytanii, Irlandii i Francji.

Źródło: ISBnews

Fabrity: Dawny K2 Web Systems, z grupy K2 Internet, liczy na dynamikę wzrostu przychodów w tym roku na poziomie 30% r/r, poinformował prezes Tomasz Burczyński.

"K2 Web Systems, dostawca rozwiązań informatycznych dla przedsiębiorstw, podjął decyzję o zmianie nazwy na Fabrity i wprowadza nową strategię, zakładającą m.in. koncentrację na rozwoju kompetencji własnych w obszarze zarządzania procesami biznesowymi i obiegiem dokumentów. Fabrity przewiduje utrzymanie w tym roku dynamiki wzrostu przychodów ze sprzedaży z 2013 roku, która wyniosła 30%" - podano w komunikacie.

Plany spółki na 2014 rok zakładają wzrost przychodów ze sprzedaży oprogramowania biznesowego na zamówienie, a także usług, związanych z budową aplikacji do zarządzania procesami biznesowymi oraz zarządzania zawartością i obiegiem dokumentów.

W perspektywie dwóch lat, spółka planuje stworzenie jednego z największych centrów kompetencyjnych w obszarze BPM w Polsce.

Źródło: ISBnews

Aero2: Spółka z grupy Midasa, złożyło w Polkomtelu kolejne zamówienie na usługi typu "RAN" o wartości 260,6 mln zł w 5-letnim okresie świadczenia usług, powiększonej o opłatę za okres prowadzenia testów w ruchu komercyjnym, podał Midas.

Łączna wartość zamówień i umów, złożonych i zawartych od dnia 28 marca 2014 r. włącznie, przez podmioty z Grupy Kapitałowej Midas w relacji z Polkomtelem, wyniosła 281 mln zł.

Źródło: ISBnews

SMT: Spółki z grupy kapitałowej pozyskały trzy nowe kontrakty o łącznej wartości ponad 15 mln zł brutto, podała spółka. Zamówienia pochodzą od Wrocławskiego Centrum Badań EIT+ (7,2 mln zł brutto), Banfi (7,1 mln zł brutto) oraz Servier (0,7 mln zł brutto).

"Pierwsza umowa pozyskana przez SMT Software dotyczy wdrożenia zintegrowanego systemu informatycznego we Wrocławskim Centrum Badań EIT+. Wartość kontraktu wynosi 7,2 mln zł brutto" - czytamy w komunikacie. Drugi kontrakt SMT Software obejmuje wykonanie i wdrożenie systemu informatycznego integrującego procesy sieci kontrahentów spółki Banfi Sp. z oo. Trzeci kontrakt o wartości ponad 0,7 mln zł brutto dotyczy wdrożenia systemu SATIS zrealizowanego w oparciu o moduł SATIS E-Call w spółce Servier - lidera z branży farmaceutycznej.

Źródło: ISBnews

Comperia.pl: Internetowa porównywarka wypracowała 3,5 mln zł przychodów ze sprzedaży w I kwartale 2014 r., co oznacza wzrost o 133% w ujęciu rok do roku, podała spółka. Spółka spodziewa się dalszych wzrostów dzięki sprzyjającej koniunkturze, poinformował prezes Karol Wilczko.

Źródło: ISBnews

Software Mind: Spółka zrealizowała projekt symulatora finansowego – CA Navigator, który jest nowoczesnym narzędziem służącym przygotowaniu i prezentacji oferty produktów oszczędnościowych banku oraz wspierającym ich sprzedaż.  Nowatorskie narzędzie doboru produktów oszczędnościowych dostarczone przez Software Mind  jest już dostępne dla klientów Credit Agricole.

Źródło: spółka

TVN, Polsat: Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w dniach od 31 marca do 6 kwietnia udział Polsatu w wydatkach na reklamę wyniósł 13,58%, co oznacza 60,36 mln zł wpływów, a udział TVN kształtował się na poziomie 11,16%, co oznacza wpływy w wielkości 49,63 mln zł. W dniach od 31 marca do 6 kwietnia udział Polsatu w oglądalności wyniósł 13,37% wobec 13,18% tydzień wcześniej, a udział TVN w oglądalności wyniósł 12,86% wobec 13,16% przed tygodniem - wynika z szacunkowych danych firmy Nielsen Audience Measurement.

Źródło: DM PKO BP

Blue Media: Spółka miała 562 mln zł przychodów (wzrost o 10% r/r). Zysk netto wyniósł ponad 5 mln złotych i jest wyższy o 17% względem poprzedniego roku. O ponad 70% wzrosła liczba operacji finansowych do poziomu 260 mln zł. Bardzo dobre wyniki finansowe to efekt szybkiego rozwoju usług spółki, w tym sztandarowego Systemu płatności BlueCash. Po jego uruchomieniu do marca bieżącego roku został on wdrożony już w 24 bankach i obsługuje przelewy ekspresowe do 44 banków.

Źródło: spółka

Kokos.pl: W ubiegłym roku w serwisie pożyczek społecznościowych wystawiono 27340 aukcji, z czego 6454 zakończyło się przyznaniem pożyczki o średniej wartości 2693 zł. Średnia spłacalność w serwisie wynosi 90%, a średni zysk z inwestycji prawie 18,5%. W sumie, serwis Kokos.pl zgromadził już prawie ćwierć miliona pożyczkobiorców i pożyczkodawców, którzy łącznie pożyczyli sobie ponad 100 mln zł. Ze względu na rosnącą popularność serwisu, w 2013 r. spółka poszerzyła jego funkcjonalność
o społecznościową wymianę walut.

Źródło: spółka

PGS Software: Zgodnie ze wstępnymi wyliczeniami przybliżona wartość przychodów ze sprzedaży w I kwartale br. wyniosła ok. 8 462 tys. zł, co oznacza wzrost o 39,1% w stosunku do analogicznego okresu w 2013 roku. Porównując przychody liczone w euro, w której to walucie emitent uzyskuje większość przychodów, wzrost wyniósł około 38,5%. W IV kwartale 2013 spółka pozyskała 14 nowych klientów. W stosunku do IV kwartału 2013 roku wzrost przychodów liczony w zł wyniósł 8,6% zaś w euro 8,2%.

Źródło: spółka

GIEŁDA, EMISJE, M&A:

Zortrax: Dostawca rozwiązań w obszarze druku 3D, zakończył emisję obligacji w trybie oferty publicznej, pozyskując ponad 6 mln zł. W ofercie wzięło udział ponad 200 inwestorów, których środki zostaną przeznaczone na badania i rozwój nowych urządzeń do druku przestrzennego oraz na przeskalowanie produkcji, podała spółka.

Źródło: ISBnews

Cyfrowy Polsat: Operator zapowiedział umorzenie 8 maja br. niepodporządkowanych obligacji zabezpieczonych wyemitowanych przez Cyfrowy Polsat Finance o łącznej wartości nominalnej 350 mln euro, podała spółka. Papiery te zostały wyemitowane w 2011 r., a ich termin zapadalności przypada w 2018 r.

Źródło: ISBnews

Simple: Spółka zawarła umowę nabycia większościowego pakietu udziałów firmy Medinet Systemy Informatyczne, podała spółka.

Źródło: ISBnews

Oferia.pl, Allegro: Leroy Merlin Polska inwestuje w rynek internetowy i zakupił od grupy Allegro internetowy serwis oferia.pl, który ułatwia poszukiwanie fachowców na rynku. W ten sposób Leroy Merlin chce ułatwić klientom budowę i remont mieszkania, oferując usługi i zakupy na każdym poziomie tego procesu, poinformowała firma. Wartość transakcji nie została ujawniona.

Źródło: ISBnews

Prowly.com: Do grona inwestorów startupu - aplikacji dla PR-wców - dołączył Lech Kaniuk - założyciel i dyrektor zarządzający spółki Restaurant Partner Polska, która początkowo należała do szwedzkiej grupy OnlinePizza Norden. W kwietniu 2012 roku została przejęta przez niemieckiego inwestora Delivery Hero za kwotę 120 mln złotych. W wyniku transakcji serwis Pizzaportal.pl stał się częścią holdingu oferującego dostawę posiłków przez internet w 14 krajach na 4 kontynentach.

Źródło: spółka

KADRY

TVP: W ramach outsourcingu od 400 do 550 pracowników TVP (ok. 400 dziennikarzy, a także montażyści, graficy i charakteryzatorzy) przejdzie do firmy zewnętrznej, która przez rok zagwarantuje im pracę i niezmienione płace. Umowa z firmą zewnętrzną zostanie zawarta na dwa lata. W pierwszym roku przeniesieni pracownicy, którzy założą działalność gospodarczą, dostaną od TVP jednorazowe premie (tym wyższe, im szybciej zrezygnują z etatów). Etaty w TVP zachowa ok. 200 dziennikarzy, którym przypadnie funkcja koordynatorów. Żeby ich wybrać, TVP przeprowadziła w ub.r. badania kompetencji.

Źródło: Presserwis

PlayMakersTV: Tomasz Kreczmar będzie menedżerem odpowiedzialnym za rozwój portfolio programowego spółki.

Źródło: spółka

InfoScope: Rada nadzorcza powołała na stanowisko prezesa zarządu Jarosława Ogorzałka, a na stanowisko wiceprezesa Janusza Niechwiedowicza.

Źródło: spółka

KONTRAKTY, PRODUKTY, WDROŻENIA, INNE

Cyfrowy Polsat, Polkomtel: Operatorzy uruchamiają drugi etap programu smartDOM, który zapewnia klientom obydwu operatorów dodatkowe korzyści za korzystanie z konta PlusBanku. Jednocześnie nowoczesne usługi PlusBanku zostają zaoferowane w blisko 1200 punktach sprzedaży obydwu operatorów.

Wprowadzony 18 lutego br. program smartDOM, umożliwiający oszczędzanie przez dodawanie kolejnych usług, obejmował dotychczas usługi telewizji, dostępu do Internetu i telefonii, a klienci operatorów otrzymują rabat w wysokości 10 zł miesięcznie na każdy kolejny produkt, na który podpisują umowę.

Źródło: spółka

Orange Polska: Nowy Orange Open stworzono z myślą o rodzinie. Pozwala on komponować indywidualne pakiety usług, dopasowane do potrzeb domowników, dodawać kolejne usługi w dogodnym terminie i cieszyć się coraz wyższymi rabatami. Ofertę można łączyć ze wszystkimi aktualnymi promocjami w Orange.

Mechanizm Orange Open jest bardzo prosty. Liczą się wszystkie usługi w Orange powyżej 39 zł, z których klient korzysta. Im więcej usług, tym większy rabat. Za 2 usługi klienci otrzymają comiesięczny rabat w wysokości 10 złotych, za 3 usługi – 20 zł, za 4 usługi 25 zł. Każda kolejna usługa zwiększa rabat o 10 zł, aż do jego maksymalnej wysokości  - 65 zł dla 8 lub więcej usług.

Źródło: spółka

Orange Polska: W wiosennej ofercie przygotowano trzy możliwości kupienia Neostrady w zależności od potrzeb i oczekiwań klientów. Szybki domowy internet bez limitów można dostać w niższej cenie. Natomiast ci, którzy wolą do usługi dodać np. tablet, drukarkę, czy nawigację, zapłacą 1 zł. Z kolei dla wszystkich, którzy chcą mieć dostęp do sieci zawsze i wszędzie, przygotowano internet domowy i mobilny w atrakcyjnym pakiecie Internet Tu i Tam.

Źródło: spółka

Orange Polska: Operator wprowadza cztery nowe Smart Plany z największymi na rynku pakietami danych i dużym pakiem minut na roaming do wykorzystania w krajach Unii Europejskiej. Prócz tego klienci dostaną możliwość wyboru nowego telefonu w promocyjnej cenie już rok od podpisania umowy, bez czekania na koniec kontraktu.

Źródło: spółka

Orange Polska, Samsung: W łódzkiej Manufakturze został otwarty pierwszy w Polsce wspólny sklep Samsung i Orange. Nowy salon to miejsce, w którym można nie tylko zapoznać się z ofertą usług telekomunikacyjnych Orange, ale także poznać, przetestować i dowiedzieć się więcej o nowościach technologicznych i urządzeniach firmy Samsung.

Źródło: spółka

Gembird: Dostawca akcesoriów komputerowych, poszerzyła swoją ofertę o nową przystawkę, która umożliwia rozbudowanie telewizora o funkcje Smart TV. Model Gembird HDMI Smart TV Dongle SMP-TVD-002 posiada czterordzeniowy procesor i pracuje na sprawdzonym oprogramowaniu Android 4.2. Przystawka umożliwia m.in. przeglądanie Internetu czy odtwarzanie plików na ekranie telewizora.

Źródło: spółka

Jeronimo Martins: Ruszyła nowa wersja oficjalnej strony internetowej sieci sklepów Biedronka. Oprócz zmienionego wyglądu, serwis www.biedronka.pl zyskał dodatkowe funkcjonalności, m.in. takie jak: podpowiedź lokalizacji najbliższego sklepu oraz możliwość tworzenia list zakupów. Strona została także dostosowana do urządzeń mobilnych.

Źródło: spółka

Cyfrowy Polsat: Od 11 kwietnia do 5 maja abonenci otrzymają w ramach „otwartego okna" promocyjny dostęp do kanału History, na którym obejrzą wiele nowości, w tym drugi sezon serialu, który w zeszłym roku podbił serca polskich widzów – „Wikingowie".

Źródło: spółka

Paymax: Firma dołączyła do firm oferujących usługi akceptacji kart płatniczych. Paymax to system mobilnej akceptacji płatności (mPOS). Oferta firmy dedykowana jest zarówno małym i średnim przedsiębiorcom, jak i dużym podmiotom. System opracowany przez Paymax umożliwia przyjmowanie płatności kartami płatniczymi przy pomocy smartfonu i przyjaznej aplikacji. Atutami usługi są niskie koszty oraz mobilność. Koszty związane z usługą to prowizja od transakcji uzależniona od miesięcznego obrotu oraz jednorazowy zakup mobilnego urządzenia do bezpiecznego wprowadzania kodu PIN (tzw. PIN-Pada). Brak jest opłat abonamentowych jak w klasycznych stacjonarnych terminalach dominujących obecnie na rynku.

Źródło: spółka

Divante: Spółka z Grupy OEX oferująca rozwiązania w zakresie e-commerce i marketingu internetowego zajęła się obsługą techniczną e-sklepu toya24.pl, oferującego szeroki asortyment narzędzi ręcznych i elektronarzędzi. Podstawowym celem projektu jest zapewnienie bezpieczeństwa i ciągłości działania internetowego kanału sprzedaży firmy Toya.

Źródło: spółka

Universal McCann, Viacom: W dniu 12 kwietnia w Kinotece odbędzie się finał konkursu Hasbro: Equestria Girls Talent Show. 15 zespołów z całej Polski będzie rywalizować o występ w polskiej wersji teledysku Equestria Girls. Za koncept i koordynację kampanii odpowiada Universal McCann. Nad produkcją, promocją i realizacją eventów czuwa firma Viacom.

Źródło: spółka

ZTE: Producent nowoczesnych technologii telekomunikacyjnych wprowadza na rynek europejski smartfon z jasną, minimalistyczną obudową - ZTE Blade L2. Smartfon o wymiarach 142.5 × 72.2 × 8.95 mm i wadze 130 gr. posiada 5 calowy ekran z 16 mln kolorów i rozdzielczością 854 × 480 pikseli. Urządzenie wyróżnia się wąską boczną obudową, która umożliwia łatwą nawigację za pomocą jednej ręki. ZTE Blade L2 działa w oparciu o system Android 4.2 Jelly Bean.

Źródło: spółka

HyperX: Spółka wprowadza na rynek pamięci HyperX FURY – moduły stworzone z myślą o początkujących graczach. Nowe pamięci HyperX wyposażono w funkcję automatycznego overclockingu. Kości z serii FURY wyróżniają się także bezkompromisowym, gamingowym designem – pamięci wyposażono w asymetryczne radiatory, które nadają modułom agresywny wygląd. Nowa seria HyperX FURY zastąpi linię pamięci HyperX blu.

Źródło: spółka

ISBnews

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBnews

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Tygodniowy przegląd wiadomości z sektora TMT