Tylko jedna czwarta je lubi, ale większość świętuje

opublikowano: 12-02-2019, 22:00

Przypadające na 14 lutego kościelne wspomnienie egzekucji św. Walentego, patrona zakochanych i osób chorych psychicznie, zaprowadzi Polaków i Polki… do galerii i sklepów.

Z badania firmy Wyjątkowy Prezent wynika, że komercjalizacja walentynek sprawiła, że nie pałamy do nich wielką miłością (tylko 25 proc. Polaków i Polek uważa, że walentynki są „dobrą okazją do celebrowania miłości”, a ponad połowa ma do tego święta albo neutralny stosunek albo wręcz uważa, że jest „przereklamowane i komercyjne”). Jednak, paradoksalnie, i tak to komercyjny wymiar dnia zakochanych weźmie górę — aż 70 proc. z nas będzie świętować ten dzień, wręczając ukochanej osobie jakiś prezent.

— Najwięcej z badanych, 20,5 proc., chce wydać na upominki od 50 do 100 zł, co piąty od 100 do 200 zł, a między 200 a 300 zł niecałe 10 proc. — mówi Mariusz Krawczyński, kierownik ds. marketingu firmy Wyjątkowy Prezent.

Przekonuje, promując usługi swojej firmy (sprzedaje ona m.in. vouchery na loty balonem), że tym prezentem nie muszą, a nawet nie powinny być tradycyjne kwiaty, czekoladki i biżuteria. Jego zdaniem, podarunki rzeczowe są nadal częstym wyborem na walentynki, chociaż są wymieniane jako najmniej pożądane.

— Kiedy przyjrzymy się odpowiedziom dotyczącym tego, jakie są nasze wymarzone prezenty walentynkowe, okazuje się, że wcale nie są to dobra materialne. W pierwszej kolejności Polacy na walentynki marzą o wspólnych wyjazdach, a zaraz potem o niecodziennych przeżyciach — mówi Mariusz Krawczyński.

Prezenty, prezentami, a jak spędzimy ten dzień? Jedna czwarta badanych planuje intymny wieczór w domu, a mniej więcej tyle samo romantyczną randkę poza domem (kolację, kino, teatr). 37 proc. w ogóle nie będzie obchodzić walentynek.

Z badania przeprowadzonego przez globalną firmę doradczą OC&C Strategy Consultants wynika, że polskie pary najbardziej lubią razem spędzać czas na wyjściach do restauracji i kawiarni — zadeklarowało to niemal 60 proc. Na drugim miejscu znalazły się hotele i SPA, preferowane przez 17 proc. związków. Ta sam firma przygotowała ranking ulubionych szyldów zakochanych. W zestawieniu restauracji i kawiarni zwyciężyły sieci Pijalni Czekolady Wedel, cukierni Blikle i kawiarni Starbucks, a ulubioną siecią hotelową zakochanych okrzyknięto Hilton. Miłość można wyrażać na różne sposoby. Jednym są prezenty, czym innym wspólnie spędzony czas. To ostatnie wcale nie oznacza oszczędności, ale jest coraz bardziej modne. Branża handlowa nie znudziła się walentynkami, a żeby zmotywować nas do kolejnych zakupów, 15 lutego ogłosiła już Dniem Singla.

1646e18c-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy