Do polskiego zespołu Tylko, spółki sprzedającej designerskie spersonalizowane meble do przechowywania dobierane do wnętrz przez aplikację bazującą na rozszerzonej rzeczywistości, dołączył w roli dyrektora finansowego Blake Booysen. To menedżer z ponaddwudziestoletnim doświadczeniem, m.in. były szef finansów Naspersa oraz grupy Allegro. Jeszcze pod koniec ubiegłego roku zrekrutowani zostali Jakub Eichelberger, poprzednio wicedyrektor zarządzający w warszawskiej agencji reklamowej DDB, a także José Villamil, były globalny szef sprzedaży w IKEA, gdzie odpowiadał za handlową aktywność firmy na ok. 40 rynkach i w kanale online, oraz dyrektor e-commerce w Decathlonie w Polsce. Pierwszy pełni obecnie w Tylko funkcję szefa marketingu marki, drugi dyrektora ds. wzrostu.
- Stawiamy na wzmocnienie kadry menedżerskiej. Planujemy wprowadzenie do firmy kolejnych osób z dużym doświadczeniem w zarządzaniu – zapowiada Benjamin Kuna, współzałożyciel Tylko.

Spółka zatrudnia blisko 190 osób. Zespół, mimo że obsługuje zagraniczne rynki, pracuje głównie z Polski. Właśnie przymierza się do startu ze sprzedażą na krajowym rynku – uruchomi polską wersję strony internetowej i przeprowadzi kampanie promocyjne. Za granicą spółka realizuje aż 99 proc. sprzedaży, głównie w Niemczech, w dalszej kolejności we Francji i Wielkiej Brytanii.
- Zaczęliśmy od rynku niemieckiego, ponieważ pod względem sprzedaży mebli jest największy w Europie. Niemcy dysponują dużą siłą nabywczą, a nawiązujący do Bauhausu styl naszych mebli pokrywa się z popularną w tym kraju estetyką. Dziś mamy już rozbudowany zespół, który pozwala nam na równoległe realizowanie wielu działań, możemy więc część naszych mocy przekierować na uruchomienie sprzedaży w Polsce – mówi współzałożyciel Tylko.
W 2021 r. firma wypracowała przychody na poziomie 46,5 mln EUR.
- Nie odnotowaliśmy zysku, ponieważ działania skoncentrowaliśmy na wzroście względem roku poprzedniego. W 2022 r. kontynuujemy tę strategię i spodziewamy się wzrostu na poziomie 50 proc. – mówi Benjamin Kuna.
W 2021 r. Tylko zamknęło ostatnią dotychczas rundę inwestycyjną o wartości 22 mln EUR. Uczestniczyły w niej m.in. fundusze Pitango Growth, Evli Growth Partners, TDJ Pitango Venture, Experior Venture Fund.
Firma zmienia także strukturę portfolio produktowego, rozszerza własny asortyment i jest gotowa wchodzić w partnerstwa z markami komplementarnymi. Postawi ponadto na zwiększenie funkcjonalności aplikacji wizualizującej meble w przestrzeni, w której mają docelowo zostać ustawione, m.in. o opcję dopasowywania ich do innych produktów z oferty własnego sklepu. Rozwija też program współpracy z klientami biznesowymi, m.in. architektami, projektantami wnętrz, ale także hotelami czy restauracjami. Obecnie większość produktów sprzedaje klientom indywidualnym.