Tysiące metrów na second-handy

Anna BełcikAnna Bełcik
opublikowano: 2014-06-27 00:00

Vive Profit Center rozbudowuje sieć sklepów z odzieżą używaną. Jeszcze w tym roku planuje uruchomić ok. 20 lokali w Polsce.

Firma Vive Profit Center wychodzi z lokalnego rynku i rozpoczyna ogólnopolską działalność. Obecnie posiada sześć sklepów detalicznych w południowo- -wschodniej części kraju, m.in. w Kielcach i w Lublinie. W 2015 r. chce dysponować już rozbudowaną siecią. Jeszcze w tym roku zapowiada uruchomienie do 20 lokali. Będą to wielkopowierzchniowesklepy z odzieżą używaną, z krajów Europy Zachodniej. Pierwszy z nowych punktów powstanie w Ostrowcu Świętokrzyskim (będzie mieć ponad 1,3 tys. mkw.), dopinane są umowy związane z uruchomieniem sklepów w Radomiu, Katowicach i w Łodzi.

— Utworzenie detalicznej sieci sprzedaży to dla nas naturalny krok w rozwoju. Przyjęty kilka lat temu model biznesowy sprawdził się i jest wykorzystywany w otwartych sklepach — mówi Mariusz Pniewski, prezes Vive Profit Center. Spółka wchodzi w skład Grupy Vive, w której za zaopatrzeniesklepów odpowiada Vive Textile Recycling, dostawca odzieży używanej, zaś procesy logistyczne realizuje Vive Transport. Taki układ pozwala na realizację konceptu cotygodniowej wymiany i uzupełniania oferty w całej sieci. Działalność całej grupy (w sumie osiem spółek) jest natomiast skoncentrowana na recyklingu tekstyliów — od zbiórki, po import, sortowanie i sprzedaż odzieży używanej. Jakie będą kolejne kroki w rozwoju konceptu?

— Nie wykluczamy także rozwoju sieci sprzedaży w innych krajach europejskich — zaznacza Mariusz Pniewski.