Uber: Taksówkarze i my to inny segment usług (WIDEO)

Anna DrozdAnna Drozd
opublikowano: 2017-06-02 08:45
zaktualizowano: 2017-06-02 08:36

- Firmy taksówkarskie skupiają się trochę na innym segmencie usług, profesjonalnych kierowców. Kierowcy Ubera jeżdżą własnymi autami, które służą także ich rodzinom. Nie jeżdżą 60—70 godzin tygodniowo, tylko 15-20 godzin. Więc są to tak naprawdę dwa różne segmenty - mówi Rob Khazzam - szef Ubera na Europę Centralną.

Przedstawiciel Ubera podkreślał, że misją firmy jest lepsze wykorzystanie samochodów poruszających się po drogach. Obecnie na całym świecie porusza się po ulicach ponad miliard samochodów z czego w większości osoby podróżują w nich samotnie. Uber wprowadził nową usługę, która ma być odpowiedzią na problem zatłoczonych centrów miast. Jest to usługa UberPOOL, za pomocą, której możemy obniżyć koszt przejazdu o co najmniej 50%. 

Rob Khazzam, szef Ubera na Europę Centralną

Zapytany o to, czy widzi jakieś bariery dla rozwoju w Polsce, odpowiedział: - Cóż, silnie pracujemy naszą usługą. Nie mogę powiedzieć, że to jest proste. To bardzo budujące patrzeć, jak polscy użytkownicy korzystają z Ubera. Weszliśmy na ten rynek latem 2014 roku. Teraz jesteśmy w siedmiu miastach. Osiągnęliśmy krok milowy w kwestii ilości użytkowników. Każdego dnia otrzymujemy dobre sygnały, od ludzi, od miast, które chcą abyśmy weszli z usługą.