Ubezpieczyciele przestali tracić na OC

MGA
opublikowano: 13-06-2012, 00:00

Pięć lat zajęło towarzystwom wyjście na plus w OC komunikacyjnym. W I kwartale zarobiły blisko 28 mln zł.

Dramat — tak branża ubezpieczeniowa mówiła o sprzedaży obowiązkowych polis OC komunikacyjnego. Dwa lata temu dołożyła do tego biznesu ponad 900 mln zł, w ubiegłym roku blisko 500 mln zł. Wysokie straty były głównym impulsem do zakończenia wojny cenowej w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych i zgodnego podnoszenia cen. To już jednak przeszłość. Po 19 kwartałach wykrwawiania się ubezpieczyciele znów są na plusie.

— Według naszych wstępnych danych wynik techniczny na sprzedaży OC komunikacyjnego wyniósł w pierwszym kwartale tego roku 27,8 mln zł — mówi Andrzej Jakubiak, szef Komisji Nadzoru Finansowego (KNF). Jego zdaniem, dzięki temu ubezpieczyciele we wszystkich liniach produktowych mają pozytywny wynik techniczny. O taką sytuację kilka miesięcy apelował szef nadzoru w liście skierowanym do branży.

— Z punktu widzenia nadzoru doszliśmy do sytuacji, w której ubezpieczyciele są w zadowalającej kondycji — mówi Andrzej Jakubiak. Szef KNF twierdzi, że nie tylko udało wyeliminować się straty na OC komunikacyjnym, ale także poprzez zachowanie części zysków za 2011 r. wzmocnić towarzystwa kapitałowo. Nie wyklucza przy tym, że nadzór może zdecydować się na ograniczenie w wypłacie dywidendy także na początku przyszłego roku.

— Kapitał jest najlepszym buforem gwarantującym bezpieczeństwo całego sektora — podkreśla Andrzej Jakubiak.

Wyjście na plus na sprzedaży OC komunikacyjnego może być dla branży sygnałem do poluzowania polityki cenowej. Jak informowaliśmyw maju, już w pierwszym kwartale tego roku widać było, że towarzystwa nie są już tak bardzo zainteresowane pilnowaniem rentowności i powoli zaczynają walkę o klientów. Co prawda spadku cen jeszcze nie widać, ale pojawią się nowości w taryfach dla bezszkodowych kierowców. Na początku roku 70 proc. zniżki dla nich wprowadziła Proama. Wczoraj poprzeczkę podniosła Uniqa, która daje aż 80 proc. zniżki.

— W branży wyczuwalna jest coraz większa presja na sprzedaż, a cena jest istotnym elementem pozyskiwania klientów. Za wcześnie jeszcze, by powiedzieć, w którą stronę będą szły ceny — mówi Marcin Broda, analityk rynku ubezpieczeniowego z firmy Ogma.

8,4 mld zł Tyle wydali kierowcy na polisy OC w 2011 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MGA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu