Ubieramy firmy w jakość, dbając o środowisko

Partnerem publikacji jest Texet Poland
opublikowano: 2024-03-22 16:56

Rozmowa z dr. Mariuszem Szeibem, prezesem zarządu Texet Poland

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Texet Poland jest obecna na rynku odzieżowym już od 30 lat, ale intensywny rozwój firmy rozpoczął się kilkanaście lat później. Co się wtedy wydarzyło?

Kiedy w 1994 r. założyłem firmę Seika, byliśmy dystrybutorem kilku marek odzieży detalicznej i promocyjnej. W 2007 r. weszliśmy w skład szwedzkiej firmy New Wave Group, jednej z największych grup zajmujących się dystrybucją odzieży promocyjnej oraz artykułów reklamowych. Dopiero wtedy zmieniliśmy nazwę na Texet Poland. W początkowym okresie naszej działalności przeszkodą w jej rozwoju była wysoka cena jakościowej odzieży promocyjnej, jednak od tamtego czasu preferencje przedsiębiorców znacznie się zmieniły. Każdy chce łączyć swoje logo z produktem wysokiej jakości i dbać o pracowników również poprzez dostarczanie im odzieży, którą będą chcieli nosić z przyjemnością także poza pracą, np. w wakacje lub w weekendy. To pozwala naszym klientom budować lojalność osób, do których adresowane są akcje wykorzystujące odzież promocyjną, jednocześnie eksponując w niezwykle skuteczny sposób logo swoich produktów – a nam dodaje wiatru w żagle.

W jakim miejscu firma znajduje się dziś?

Dzisiaj Texet Poland zajmuje się dystrybucją wysokiej jakości odzieży promocyjnej takich marek jak Harvest & Printer, DAD, Frost, Projob oraz innowacyjnych skandynawskich upominków (Sagaform) na terenie Polski i 10 krajów Europy Środkowej i Wschodniej. Ostatnio ofertę wzbogaciły również nowe marki: Derby of Sweden, Victorian, Vakinme i ByOn. Dystrybucję zamówień prowadzimy za pośrednictwem blisko tysiąca agencji reklamowych oraz dystrybutorów zagranicznych. W odzież marki James Harvest & Printer ubrało się w 2023 r. ponad 5 tys. znanych firm polskich i światowych, dumnie prezentując na niej swój znak firmowy. Nasze zaplecze magazynowe znajduje się pod Poznaniem, ale dzięki wzajemnemu wsparciu sieci firm w ramach New Wave Group ciągłość dostaw zapewniają nam również magazyny w Belgii, Szwecji, Finlandii, we Włoszech, Szwajcarii czy Austrii. Skala zamówień w Texet Poland nieustannie rośnie – do tej pory w 2024 r. zanotowaliśmy wzrost sprzedaży o kolejne 25 proc.

Macie w ofercie odzież wysokojakościową, przywiązujecie jednak także wagę do wpływu, jaki jej produkcja wywiera na naszą planetę. W branży, którą reprezentujecie, to bardzo cenne podejście.

Motto naszej marki brzmi „People & planet”. Ludzie i środowisko zawsze stoją w centrum działań Texet, dlatego wprowadzając produkty do oferty, przywiązujemy wagę do czynników, takich jak: surowiec i uprawa, adekwatne wynagrodzenie dla pracowników, certyfikaty bezpieczeństwa dla budynków fabrycznych, dbałość o prawa kobiet czy czysty transport dalekomorski.

Szczególnie dumni jesteśmy z ekologicznej odzieży Cottover, produkowanej zgodnie z wytycznymi m.in. Fairtrade, GOTS, OekoTex czy Textile Exchange i Clean Shipping Index. Od 2023 r. rozpoczęliśmy dystrybucję amerykańskiej odzieży rekreacyjno-golfowej Cutter&Buck. Hasło tej odzieży to „charging” – pomaga „ładować akumulatory” użytkowników w energię życiową. Niezwykle popularne są również koszulki biegowe T-shirt Run produkowane z poliestru wybarwionego w przyjazny środowisku sposób.

Troska o ludzi nie kończy się w Texet Poland na pracownikach firmy. Pomagacie tym, którzy potrzebują wsparcia. Ostatnio są to nasi sąsiedzi z Ukrainy, dotknięci tragedią wojny.

W pomoc – zarówno dla ukraińskich uchodźców szukających schronienia w Polsce, jak i ofiar rosyjskiej agresji – włączyliśmy się aktywnie w 2022 r. To pomoc rzeczowa i finansowa o wartości ponad 3 mln zł. W październiku 2024 r. zamierzam zorganizować europejski bieg z Warszawy przez Berlin i Weimar do Brukseli, aby w ten sposób uczcić 20. rocznicę przystąpienia Polski i 9 krajów do Unii Europejskiej. Zebrane w ten sposób fundusze zostaną przekazane na protezy kończyn dla inwalidów wojennych w Ukrainie.
Warto podkreślić, że w marcu 2022 r. w ramach sankcji wstrzymaliśmy eksport na terytorium Rosji.

To nie pierwszy bieg charytatywny, którego organizacji pan się podejmie. Czy pomaganie i bieganie, a właściwie pomaganie przez bieganie, to ważna część pana życia?

Zdecydowanie tak. Przygodę z bieganiem rozpocząłem w 50. roku życia, a dziś mogę się pochwalić przebiegnięciem 25 maratonów, w dodatku na wszystkich 7 kontynentach. Od początku chciałem, żeby moja pasja sportowa, poza pozytywnym wpływem na mnie samego, pomagała mi także szerzyć dobro, dlatego angażowałem się w zbieranie funduszy na rzecz dzieci niewidomych, z porażeniem mózgowym i ze spektrum autyzmu, wspieraliśmy również budowy szkół, m.in. w Nepalu, Rwandzie, Tanzanii czy Maroku. Jako członek największej na świecie organizacji humanitarnej Lions Club podjąłem się organizacji biegów charytatywnych Lions Charity Run. Swoje doświadczenia opisałem w książce „Ósmy kontynent”.

A jaki jest następny etap na trasie maratonu sukcesu Texet Poland?

Będziemy cały czas wprowadzać nowe produkty i modele, poszerzając ofertę ekologicznej odzieży. Trwają również rozmowy z naszymi partnerami ze Szwecji w sprawie istotnego powiększenia wielkości magazynu i przyspieszenia tempa obsługi. Texet Poland zamierza zostać hubem odzieży promocyjnej na Polskę oraz kraje Europy Środkowej i Wschodniej.

Organizator

Puls Biznesu

Autor rankingu

Coface