Udziały sprzedają się spod lady

opublikowano: 02-06-2019, 22:00

Start internetowej platformy do inwestowania w parki handlowe opóźnia się. Duzi inwestorzy nie czekają.

Działająca w modelu crowdfundingowym (jak np. zrzutka.pl) należąca do Petram House platforma Social.Estate opóźnia możliwość rejestracji w systemie dla drobnych inwestorów indywidualnych. Dzieje się tak ze względu na wysoki popyt inwestorów instytucjonalnych.

Otrzymaliśmy ponad sto zapytań od deweloperów budujących obiekty
i parki handlowe. Analizujemy je pod kątem uzyskania bezpiecznych zwrotów z
inwestycji — mówi Marcin Pabijanek, prezes Petram House, właściciela platformy
Social.Estate.
Zobacz więcej

FINANSOWANIE NIERUCHOMOŚCI:

Otrzymaliśmy ponad sto zapytań od deweloperów budujących obiekty i parki handlowe. Analizujemy je pod kątem uzyskania bezpiecznych zwrotów z inwestycji — mówi Marcin Pabijanek, prezes Petram House, właściciela platformy Social.Estate. Fot. Marek Wiśniewski

— Działamy obecnie na wewnętrznym rynku w modelu private market deal. Oferty nabycia projektów były kierowanie do wąskiego grona inwestorów profesjonalnych z portfela Petram House. Zamknęliśmy trzy transakcje sprzedaży 100 proc. udziałów w parkach handlowych wynajętych dla sieciowychnajemców (Pepco, Rossmann, CCC, Żabka) o łącznej wartości 42 mln zł dla dwóch prywatnych inwestorów i jednego brytyjskiego funduszu — mówi Marcin Pabijanek, prezes Petram House.

Social.Estate planuje w ciągu kilku-kilkunastu miesięcy wprowadzenie technologii pozwalającej na inwestowanie w 100 proc. online. W pierwotnej wersji zakup udziałów na platformie musiał być sfinalizowany podczas wizyty u notariusza, co przy licznych drobnych inwestorach stanowiłoby duże wyzwanie organizacyjne. Jak drobni będą inwestorzy, jeszcze nie wiadomo — progi wejścia mają być zróżnicowane i uzależnione od wartości projektu. Jak zauważa Marcin Pabijanek, Komisja Nadzoru Finansowego nie wydaje jednoznacznych opinii na temat tego sposobu inwestowania, a kancelarie prawne są także ostrożne. Nadzieję na stworzenie bardziej sprzyjających crowdfundingowi regulacji pomysłodawca platformy Social. Estate dostrzega w planach stworzenia kanału giełdowego. Jak mówił Marek Dietl, prezes Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, w rozmowie z Pawłem Sołtysem podczas XI Europejskiego Kongresu Gospodarczego, pierwsza kampania crowdfundingowa mogłaby być przeprowadzona na platformie GPW jeszcze w tym roku. Sojusz platform takich jak Social.Estate z giełdą dałby pewność prawną tym, którzy organizują kampanie crowdfundingowe oraz zapewnił obrót wtórny tymi udziałami. Ochrona interesów inwestorów wyrażałaby się poprzez wprowadzenie obowiązków informacyjnych dla tych spółek.

251dc9e0-90f6-11e9-bc42-526af7764f64
To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Berłowski

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy