UEFA szuka najmocniejszych

DI, "DGP"
opublikowano: 07-02-2011, 15:15

PKO BP oraz PZU odpadły w przedbiegach. Obie spółki miały chrapkę na bycie sponsorem narodowym Euro 2012. UEFA woli mocniejszych, czytamy w „Dzienniku Gazecie Prawnej”.

UEFA wybrała już 8 sponsorów globalnych. To: Adidas, Castrol, coca-Cola, Orange, Hyunday-Kia, Carlsberg, McDonald’s oraz Sharp. Teraz czas na 4 sponsorów narodowych. Żaden ze sponsorów narodowych nie może być rywalem na rynku sponsora globalnego. Z tego powodu sponsorem narodowym nie mógłby być Hoop, bo jest już umowa z Coca-Colą.

Jak wyliczył dziennik, każdy ze sponsorów narodowych w Polsce zapłaci równowartość 23-25 mln zł. Co ciekawe, część kwoty może być rozliczana w barterze. To np. szansa dla Lotu, który mógłby zaoferować bilety dla działaczy i sponsorów.

Co sponsor narodowy otrzyma w zamian? Prawo do używania logo UEFA Euro 2012 w kampaniach promocyjnych, prezentowania logo na bandach na stadionie oraz na biletach. Dostanie też pulę biletów do wykorzystania w konkursach. Jak szacuje „DGP”, może to być od 1 do 2 tys. biletów.

Z informacji „DGP” wynika, że obecnie największe szanse ma UniCredit razem z Pekao.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, "DGP"

Polecane