UKE: pozytywna ocena prac zespołu TP-Tele2

(Marek Druś)
opublikowano: 2006-10-24 15:14

Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) pozytywnie ocenia prace zespołu roboczego Telekomunikacji Polskiej (TP) oraz Tele2 nad wprowadzeniem usługi hurtowej sprzedaży abonamentu (WLR), zwraca jednak uwagę, że z ostatecznymi wnioskami należy poczekać do 4 grudnia, kiedy TP ma zacząć przyjmować zlecenia - poinformowała we wtorek PAP prezes UKE Anna Streżyńska.

Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) pozytywnie ocenia prace zespołu roboczego Telekomunikacji Polskiej (TP) oraz Tele2 nad wprowadzeniem usługi hurtowej sprzedaży abonamentu (WLR), zwraca jednak uwagę, że z ostatecznymi wnioskami należy poczekać do 4 grudnia, kiedy TP ma zacząć przyjmować zlecenia - poinformowała we wtorek PAP prezes UKE Anna Streżyńska.

"Teraz wydamy zalecenia w sprawie WLR odnoszące się do porozumienia, które spółki zawarły przed tygodniem" - dodała.

Jak wyjaśniła, UKE zainterweniuje, jeśli okaże się, że terminy nie będą przestrzegane, jednak po wcześniejszej kontroli. "Nie można bowiem od razu zakładać, że wina będzie leżeć po stronie TP. Wiadomo, że jeśli tak by się okazało, to UKE nałoży, po zbadaniu przyczyn, karę, jednak nie spodziewam się tego, bo spółki chcą współpracować" - powiedziała prezes UKE.

W zeszłym tygodniu Telekomunikacja Polska podpisała z Tele2 porozumienie dotyczące terminu wprowadzenia usługi hurtowej sprzedaży abonamentu. TP zobowiązała się, że od 4 grudnia zacznie przyjmować zlecenia od Tele2, natomiast pierwsi klienci będą mogli zmienić operatora na Tele2 od 8 stycznia 2007 r.

Streżyńska poinformowała również, że w poniedziałek wniosek o WLR złożył w UKE również Exatel. "Projekt decyzji dla Exatela powinien powstać w tym roku, ale obowiązują nas miesięczne konsultacje, dlatego sądzę, że decyzja będzie dopiero w przyszłym roku" - powiedziała.

W fazie konsultacji są już projekty decyzji o WLR dla GTS Energis, Dialogu i Polkomtela. Natomiast ETel dopiero kilka tygodni temu złożył wniosek, więc projekt będzie najprawdopodobniej gotowy w 2006 r., ale decyzja zostanie wydana raczej w 2007 r.

Na podstawie WLR, klient uzyskuje dostęp do linii i możliwość korzystania z połączeń za pośrednictwem operatora alternatywnego. Tele2 w pełni przejmuje na siebie obsługę klienta i staje się dla abonenta jedynym punktem kontaktu.

(PAP)