Podziemna kolej połączy wreszcie dzielnice stolicy położone na przeciwnych brzegach Wisły.
Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy, i przedstawiciele konsorcjum Astaldi-Gulermak — Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Mińsk Mazowiecki podpiszą dziś umowę na budowę centralnego odcinka II linii metra.
Budowa podziemnej kolejki, która połączy dzielnice położone po przeciwnych stronach Wisły, to największa samorządowa inwestycja w Polsce o wartości 4,170 mld zł. To też inwestycja o największym unijnym dofinansowaniu — 2,973 mld zł. Do budowy II linii metra posłuży największa w Polsce tarcza, dzięki której powstanie m.in. tunel biegnący 8 metrów pod dnem Wisły. W ramach inwestycji powstanie też najgłębiej położona stacja metra — Nowy Świat, która będzie zlokalizowana 6 pięter pod ziemią.
Centralny odcinek metra liczy 6,1 km długości. Wybuduje je włosko-turecko-polskie konsorcjum Astaldi-Gulermak-Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Mińsk Mazowiecki. Konsorcjum ma 48 miesięcy na realizację inwestycji. Prace budowlane rozpoczną się za niecały rok. Centralny odcinek II linii metra będzie gotowy na przełomie 2013 i 2014 r.