Unia bierze się za ekoprodukty

opublikowano: 12-04-2013, 00:00

Komisja Europejska chce, aby w UE powstał jednolity rynek produktów ekologicznych — by produkty te byłyby jednolicie oznakowane i dzięki temu łatwiej rozpoznawalne.

Z taką inicjatywą wystąpił we wtorek komisarz ds. środowiska Janez Potocznik. Komisja Europejska powołuje się na badania Eurobarometru, z których wynika, że 48 proc. europejskich konsumentów jest zdezorientowanych docierającymi do nich informacjami dotyczącymi produktów ekologicznych — mają oni wątpliwości, czy dany produkt jest ekologiczny czy też nie. Dlatego chce wprowadzić jednolity system ich znakowania. Zdaniem komisarza ds. środowiska, nowe przepisy pomogłyby nie tylko konsumentom, ale także przedsiębiorcom, ponieważ ujednolicenie oznaczeń zmniejszyłoby ponoszone przez nich koszty i obciążenia administracyjne.

W swojej inicjatywie zaproponował trzyletni okres badań, by opracować jednolite zasady dotyczące ekologiczności poszczególnych produktów i sektorów wytwarzania żywności. Do udziału w opracowaniu zasad zaproszone zostały m.in. firmy i organizacje branżowe. Na podstawie wyników tych prac KE podejmie decyzje o tym, jak będzie wyglądał jednolity rynek produktów ekologicznych. [DI, PAP]

48 proc. Tylu europejskich konsumentów ma wątpliwości, czy kupowane przez nich ekoprodukty są naprawdę ekologiczne.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu