Unikalna kultura przyciąga entuzjastów

DK
opublikowano: 13-12-2018, 22:00

MAGDALENA DUSZYŃSKA-WALCZAK: NOWA ERA

Do Nowej Ery trafiłam na początku kariery zawodowej, zaraz po studiach na Wydziale Biologii Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. To był 1992 r. — ten sam, w którym powstała firma. Przeszłam w niej wszystkie szczeble — byłam przedstawicielem handlowym, redaktorem merytorycznym, redaktor naczelną, wiceprezesem, aż w końcu, w 2011 r., zostałam prezesem. Na początku lat 90. polski świat biznesu wyglądał zupełnie inaczej. Rynek wydawnictw edukacyjnych dopiero się rodził — istniało właściwie jedno duże wydawnictwo. Procesy dystrybucji, sprzedaży czy promocji dopiero powstawały. Tworząc firmę od podstaw, byliśmy tylko garstką entuzjastów, którzy mieli głowy pełne marzeń, energię i głębokie przekonanie, że polscy uczniowie również powinni mieć szansę korzystania z profesjonalnych podręczników i pomocy naukowych — takich, jakie mają ich rówieśnicy w zachodnim świecie. Zaczynaliśmy praktycznie od zera, ufając intuicji i instynktowi. Tak więc w pierwszych miesiącach pracy pakowałam do plecaka książki i wyruszałam do szkół, żeby rozmawiać z nauczycielami i pokazywać im nasze, innowacyjne na tamte czasy, publikacje. Po jakimś czasie zostałam redaktorem i tworzyłam pierwszy podręcznik do biologii.

Pomagało mi w tym moje wykształcenie, a wiedzę edytorską zdobywałam na bieżąco. Później wszystko nabrało większego tempa — kolejne publikacje do nowych przedmiotów, innowacyjne rozwiązania (m.in. pierwsze na rynku zeszyty ćwiczeń, płyty dołączane do podręczników czy multibooki — wzbogacone multimediami podręczniki elektroniczne), sprawiały, że Nowa Era dynamicznie się rozwijała. Stopniowo z grupki kilku osób staliśmy się dużą organizacją, zatrudniającą kilkuset profesjonalistów, i największym wydawnictwem w Polsce. Z Nową Erą wiąże mnie szczególna więź. Jestem w niej od samego początku, aktywnie ją współtworzyłam i rozwijałam. Zdaję sobie sprawę, że to może brzmieć jak truizm, ale to naprawdę wyjątkowe miejsce, o bardzo unikalnej kulturze. Ludzie, którzy z nami współpracują, często przychodzą na chwilę, a zostają na bardzo długie lata. W Nowej Erze jest nawet spora grupa osób, pracujących tu ponad 20 lat. To firma bardzo otwarta na ludzi. Szacunek do drugiego człowieka jest wartością, która dla mnie liczy się najbardziej i uważam, że wpływa także na sukces biznesowy. Edukacja jest szczególną branżą — tworzymy rozwiązania, które pomagają dzieciom odkrywać ich mocne strony, rozwijać się i w przyszłości spełniać marzenia. To wymaga otwartości, uważności i wielkiej odpowiedzialności w działaniu — tak tworzymy rozwiązania i tak też zarządzam organizacją.

Poczatkującym biznesmenom radzę mocno wierzyć w siebie, nie poddawać się przy pierwszych niepowodzeniach, wyciągać lekcje zarówno z porażek, jak i z sukcesów. Zawsze trzeba mieć w sobie pewną pokorę. Szacunek do współpracowników i do konkurencji, uważne słuchanie klientów i otwarta głowa to cechy, które są zawsze ważne, niezależnie od tego, czy dopiero stawia się pierwsze kroki w biznesie, czy piastuje wyższe stanowiska. Nie wolno zapominać, że sukces nie powinien być celem samym w sobie. Dużo ważniejsze są: pasja, która nas napędza do działania, poczucie, że to, co robimy, ma sens, a przede wszystkim ludzie, którymi się otaczamy i których spotykamy na swojej drodze.

Mój największy sukces? Pierwszą rzeczą, która mi przychodzi do głowy, wcale nie są osiągnięcia zawodowe czy wyniki finansowe, ale właśnie ludzie i relacje, które udaje mi się utrzymywać. Mam szczęście, że współtworzyłam firmę i jestem dumna z tego, co udało się nam osiągnąć. Mimo trudności i wyzwań w Nowej Erze nadal wszechobecne są niezwykła pasja i pozytywna energia, które napędzają ludzi do działania. Nie mogłabym pracować właśnie bez tych wszystkich ludzi, którzy mnie otaczają, wspierają i inspirują. Obserwowanie ich zaangażowania, rozwoju, różnorodności, pasji i wielu aktywności nie tylko zawodowych to naprawdę niezły motor napędowy!

Grupa Nowa Era

Największe w Polsce wydawnictwo edukacyjne z kompleksową i nowoczesną ofertą obejmującą wszystkie etapy edukacyjne i przedmioty, w tym także języki obce, oraz największy w Polsce wybór kartografii szkolnej. Ofertę Grupy Nowa Era uzupełniają nowoczesne rozwiązania informatyczne, wspomagające zarządzanie oświatą (firma VULCAN) oraz produkty z obszaru specjalnych potrzeb edukacyjnych, w tym popularna seria eduSensus (dotychczas Young Digital Planet). Nowa Era jest również wydawcą najstarszego w Europie czasopisma literackiego dla najmłodszych „Świerszczyk”, dwujęzycznego magazynu edukacyjnego „National Geographic Odkrywca” oraz kolekcji książek literackich i KsiążkoGier dla dzieci. Firma ma siedzibę w Warszawie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DK

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Unikalna kultura przyciąga entuzjastów