Jeden z największych krajowych pośredników ubezpieczeniowych dał sygnał do konsolidacji rynku. Warszawska multiagencja Unilink sfinalizowała przejęcie pierwszego pośrednika. Kupiła firmę Voxen, która specjalizuje się w sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych w kanale dealerskim. Do jej klientów należą m.in. salony samochodowe takich marek, jak Suzuki, Kia, Nissan, Mitsubishi i Fiat.
Dzięki transakcji w tym roku stołeczna multiagencja sprzeda polisy za ponad 300 mln zł. Według Igora Rusinowskiego, jej prezesa, to dopiero początek zakupów.
— Obok kolejnych przejęć chcemy rozwijać współpracę z agentami. Uruchamiany nową edycję programu partnerskiego, który przyniesie im więcej korzyści — zapewnia Igor Rusinowski.
Prezes zdaje sobie sprawę z fatalnych wyników segmentu ubezpieczeń komunikacyjnych w 2015 r. (branża straciła ponad 1 mld zł). Dlatego Unilink chce rozwijać sprzedaż polis dobrowolnych i dbać o jakość portfela.
— Nie chcemy, aby nasi agenci sprzedawali wyłącznie OC komunikacyjne — podkreśla szef warszawskiej multiagencji. W skład grupy Unilink — oprócz multiagencji majątkowej — wchodzą także Unilink Cash, który sprzedaje pożyczki i kredyty, oraz Unilink Życie, pośrednik w sprzedaży polis życiowych. Broker współpracuje z ponad 6 tys. agentów ubezpieczeniowych.