Unima 2000 pomoże zarządzać budynkami

Główny dostawca IT dla call center wchodzi w nową niszę. Chce rosnąć dzięki systemom dla firm, które mają dużo nieruchomości.

Unima 2000 jest notowana na warszawskim parkiecie już od dekady, jednak na tle innych przedstawicieli branży IT praktycznie jej nie widać. Wreszcie zamierza wyjść z cienia.

— Chcemy być w oczach inwestorów spółką wzrostową, a nie tylko wypłacającą dywidendę — deklaruje Krzysztof Kniszer, prezes i założyciel Unimy 2000. Jak na standardy giełdowego sektora IT Unima 2000 jest niewielka.Ubiegły rok zamknęła na poziomie grupy 33 mln zł przychodów i zaledwie 100 tys. zł zysku netto. Spółka czuje się jednak mocna w swoich niszach. Jedna z dwóch nóg biznesowych firmy to rozwiązania dla call center. Drugą są inteligentne budynki i instalacje niskoprądowe. W przychodach spółki dominuje sprzęt, jednak zyski Unima 2000 generuje głównie, pracując przy call center.

— W tym obszarze współpracujemy z największych podmiotami na rynku bankowym, ubezpieczeniowym czy w przemyśle. Wiele z nich jest naszymi klientami od lat — mówi Krzysztof Kniszer.

Link4 współpracuje z krakowską firmą od 2002 r. Unima 2000 ma w portfelu także Tauron, PGE, Alior Bank, BPH, Millennium czy Orange.

Krzysztof Kniszer ocenia, że rynek call center w Polsce jest już dojrzały i trudno o nowe zamówienia. Zleceń na budowę od zera nowych centrów obsługiklienta pojawi się zaledwie kilka rocznie. Zajęcia dostarcza głównie utrzymanie i rozwój działających jednostek. Dlatego Unima 2000 zdecydowała się na dywersyfikację działalności. Kilka lat temu weszła na rynek inteligentych budynków. Jej nowym pomysłem jest segment rozwiązań IT do zarządzenia nieruchomościami. Planuje… wejście smoka.

— Na polskim rynku są dostępne systemy IT, które wspomagają zarządzanie nieruchomością. Sprzedają je firmy IT specjalizujące się w systemach wspomagających prowadzenie przedsiębiorstwa (tzw. klasa ERP). Ich wady to wysoka cena i długi okres wdrożenia. Brakuje lżejszych rozwiązań — chcemy wstrzelić się w tę lukę — mówi Krzysztof Kniszer. Unima 2000 nie produkuje oprogramowania, sięgnęła więc po gotowe, holenderskiej firmy Axxerion. System Axxeriona ma być sprzedawany w SaaS, który zakłada dostęp do rozwiązania z chmury oraz płatność w formie okresowego abonamentu.

— Nowa noga biznesowa nie będzie miała dużego wpływu na nasze wyniki w tym roku. Na pewno będzie ją jednak widać od 2017 r. Z uwagi na model sprzedaży musimy zgromadzić tylu klientów, by wywołać efekt kuli śnieżnej. Wtedy zaczniemy generować regularny, wysoki przychód — twierdzi Krzysztof Kniszer. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy