Szacunkowy zysk EBITDA spółki za III kwartał 2022 r. wyniósł 124 mln zł, wobec 12 mln zł w III kwartale 2021 r. Głównym powodem pokaźnej zwyżki wyników była sytuacja na rynku krajowym - wzmożony popyt na olej napędowy, benzyny i biopaliwa będący pokłosiem wojny w Ukrainie, która zasiała niepewność na rynkach i wiązała się z sankcjami Białoruś i Rosję.
Dzięki zmianom organizacyjnym, związanym z wydzieleniem działalności handlu paliwami, biopaliwami i gazem ziemnym do spółki Unimot Paliwa, importer sprzedał część zapasu obowiązkowego, a to dodatkowo podbiło zysk.
Szacunkowe przychody za III kwartał 2022 r. wyniosły 3,78 mld zł. Oprócz standardowych kosztów stosunkowo dużo różnica między przychodem a zyskiem spowodowana była sporymi inwestycjami.
- Jednym z kluczowych działań będących odpowiedzią na wyzwania logistyczne, które pojawiły się po wybuchu wojny w Ukrainie, było nabycie nowych cystern kolejowych o łącznej pojemności ponad 8 tys. metrów sześciennych, przeznaczonych do przewozu oleju napędowego i benzyn. Zakupione wagony stanowić będą istotne uzupełnienie bazy logistycznej Unimotu i będą w pierwszej kolejności wykorzystywane przez spółkę. Rozwój własnych zasobów kolejowych pozwoli nam na podniesienie efektywności obrotu paliwami płynnymi – mówi Adam Sikorski, prezes Unimotu.