Unum urosło o 10 proc.

opublikowano: 25-02-2019, 22:00

Ubezpieczyciel życiowy, który w zeszłym roku zmienił właściciela, zgarnął z rynku 262 mln zł składek.

Unum (wcześniej Pramerica), firma ubezpieczeniowa, której flagowym produktem są indywidualne polisy na życie, w 2018 r. zebrała z rynku 262 mln zł składek ubezpieczeniowych. W porównaniu z poprzednim rokiem przypis urósł o 10 proc., a liczba nowych klientów o 14 proc. Ubezpieczyciel wypłacił poszkodowanym 91,3 mln świadczeń, o 19 proc. więcej niż rok wcześniej. Spółka ma zaledwie jednoprocentowy udział w rynku ubezpieczeniowym w Polsce.

Stawiamy na rozwój struktur sprzedaży, zarówno w obszarze Life Protection Advisor, jak też ubezpieczeń grupowych — mówi Aneta Podyma-Milczarek.
Zobacz więcej

Stawiamy na rozwój struktur sprzedaży, zarówno w obszarze Life Protection Advisor, jak też ubezpieczeń grupowych — mówi Aneta Podyma-Milczarek. Fot. Marek Wiśniewski

Jej przychody z lokat wyniosły blisko 30,4 mln zł i były o około 6 proc. wyższe w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Spółka inwestuje głównie w skarbowe papiery dłużne. Unum zakończyło rok z 22,1 mln zł zysku netto. Spółka utrzymuje wysoki poziom bezpieczeństwa pieniędzy powierzonych jej przez klientów — wskaźnik SCR, odzwierciedlający poziom pokrycia dopuszczalnymi środkami własnymi kapitałowego wymogu wypłacalności, na koniec zeszłego roku uplasował się na poziomie 240 proc.

Od października właścicielem polskiej spółki jest Grupa Unum, amerykański ubezpieczyciel i silny gracz w segmencie ubezpieczeń grupowych w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Na obu rynkach spółki z grupy obsługują 36 mln klientów. Unum zadeklarowało, że zainwestuje w rozwój polskiej spółki. Kwota uzależniona jest od strategii rozwoju, którą Aneta Podyma- Milczarek, prezes Unum Życie, zamierza zaprezentować Amerykanom w pierwszym kwartale tego roku.

— Przed nami czas inwestycji i digitalizacji pracy, służących usprawnieniom w obszarze obsługi klienta poprzez automatyzację części procesów. Dodatkowo rozwijamy ofertę produktową, by móc oferować kompleksową pomoc w razie długotrwałej niezdolności do pracy. Stawiamy na rozwój struktur sprzedaży, zarówno w obszarze Life Protection Advisor, jak też ubezpieczeń grupowych — mówi Aneta Podyma-Milczarek.

3650b480-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Ubezpieczeniowe wieści
Newsletter, który dostarczy informacji na temat tego, co dzieje się w branży ubezpieczeń.
ZAPISZ MNIE
Ubezpieczeniowe wieści
autor: Karolina Wysota
Wysyłany co dwa tygodnie
Karolina Wysota
Newsletter, który dostarczy informacji na temat tego, co dzieje się w branży ubezpieczeń.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy