UOKiK: Przedsiębiorcy ograniczają prawo do reklamacji

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 31-01-2005, 15:22

Niektórzy przedsiębiorcy ograniczają prawo konsumentów do reklamacji towaru i usług - wynika ze skargnapływających do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Niektórzy przedsiębiorcy ograniczają prawo konsumentów do reklamacji towaru i usług - wynika ze skargnapływających do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

    Przedsiębiorcy odmawiają przyjęcia reklamacji po upływie 6 miesięcy od zakupu towaru i żądają od konsumenta przedstawienia ekspertyzy potwierdzającej istnienie wady - ostrzega urząd w poniedziałkowym komunikacie.

    Tymczasem - według ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej - konsument ma dwa lata na dochodzenie roszczeń, a   sprzedawca ma prawo nie uwzględnić reklamacji w przypadku, gdy stosowne ekspertyzy przeprowadzone przez niego na jego koszt wykażą, że wada powstała z winy kupującego - poinformował UOKiK.

    Zdaniem UOKiK, część konsumentów dobrowolnie rezygnuje z dochodzenia roszczeń, nie chcąc ponosić dodatkowych kosztów oraz obawiając się długotrwałej procedury.

    Urząd radzi, by konsumenci w przypadku wątpliwych sytuacji wywołanych praktykami przedsiębiorców zgłaszali się do rzecznika konsumentów lub organizacji konsumenckiej po bezpłatną  pomoc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / UOKiK: Przedsiębiorcy ograniczają prawo do reklamacji