UPC przejęło w Gdańsku Net-Sat Media

Marcel ZatońskiMarcel Zatoński
opublikowano: 2016-04-19 22:00

1,44 mln - tylu abonentów ma w Polsce UPC, lider polskiego rynku kablówek.

Lider na rynku kablówek rośnie za pomocą przejęć. Kontrolowane przez brytyjską grupę Liberty Global UPC Polska poinformowało o przejęciu Net-Sat Mediów, gdańskiego dostawcy internetu, telewizji i telefonii. Tym samym spółka umocniła pozycję w Trójmieście, gdzie jej głównym rywalem są wywodzące się z Gdyni Multimedia Polska, czyli numer trzy na krajowym rynku kablówek (numerem dwa jest Vectra). W ubiegłym roku spółka koncentrowała się na wchodzeniu do mniejszych miast — pojawiła się m.in. w Rzeszowie, Tarnowie, Płocku i Nowym Sączu, przejmowała też lokalnych operatorów na Dolnym Śląsku i w Opolskiem. Przychody UPC w 2015 r. wyniosły około 1,5 mld zł. Spółka ma obecnie w zasięgu 2,9 mln polskich gospodarstw domowych.