Podczas otwarcia zakładu Dell powiedział m.in., że dzięki wybudowaniu w Łodzi nowoczesnego zakładu produkcyjnego firma będzie mogła skrócić czas dostawy swoich wyrobów, a także poprawić obsługę. Przyznał, iż w pewnym momencie stało się dla niego jasne, że należy w Europie Środkowo-Wschodniej stworzyć bazę produkcyjną.
Nowy zakład o powierzchni 35 tys. mkw. kosztował 200 mln euro. Zaczęto go budować jesienią 2006 roku. Pierwszy komputer wyprodukowany w Łodzi opuścił fabrykę rok później. W fabryce pracuje 1 200 osób. Zakład w Łodzi uzupełnia produkcję Della w Irlandii.
W Polsce produkowane będą notebooki Latitude i Inspiron. Dzięki nowej lokalizacji skrócony zostanie czas dostaw sprzętu do Europy Środkowo-Wschodniej i krajów skandynawskich o co najmniej dwa dni. W tych czasach jest to bardzo ważne - twierdzą szefowie firmy.
Od grudnia ub.r. w sklepach Tesco, głównie w Wielkiej Brytanii, ale także w Irlandii, Polsce, Czechach i na Słowacji, można kupować notebooki Della. Firma podpisała porozumienie z siecią Tesco na sprzedaż modeli Dell XPS i Inspiron. Produkty będą wkrótce dostępne w ponad 10 tys. sklepów i w internecie na całym świecie.
W ostatnich miesiącach Dell ogłosił nawiązanie relacji także z sieciami sprzedaży Best Buy w USA, DSG International i Carrefour w Europie, Staples w USA, sklepami Courts w Singapurze, Gome w Chinach, Bic Camera Inc. w Japonii, z Carphone Warehouse w Wielkiej Brytanii i siecią Wal-Mart w USA, Kanadzie, Brazylii i Meksyku.
Sprzedaż Della za III kwartał ub.r. wyniosła 15,6 mld USD. (PAP)