Usługi informatyczne MacroSoftu dają zyski

Furman Tomasz, Zbiejcik Maciej
opublikowano: 04-07-2000, 00:00

Usługi informatyczne MacroSoftu dają zyski

NOWA EMISJA: Kierowany przez Pawła Bondara MacroSoft, po wielu bojach zarejestrował akcje i wszedł na GPW. Następna batalia z nową emisją, dopiero za rok. Miejmy nadzieję, że tym razem sąd będzie szybszy w swoich działaniach. fot. Grzegorz Kawecki

Warszawski MacroSoft, jako jedna z nielicznych spółek informatycznych, wypracował w pierwszym kwartale 2000 roku zysk netto niewiele odbiegający od zanotowanego w analogicznym okresie roku ubiegłego. Również wielkość wygenerowanych przychodów ze sprzedaży kształtowała się na podobnym poziomie. Wprawdzie z opublikowanego raportu wynika, że przychody wzrosły o przeszło 76 proc., ale w pierwszym okresie porównawczym nie uwzględnia on przychodów Biura Handlowego MacroSoftu. Dzisiaj podmiot ten jest częścią spółki matki, a zyski przez niego osiągane są zaliczane do wyników MacroSoftu.

ZARZĄD SPÓŁKI przy ocenianiu jego kondycji zwraca uwagę na znaczący wzrost sprzedaży z tytułu świadczenia usług informatycznych. O ile jeszcze na początku 1999 roku większość przychodów była efektem wystąpienia znaczącego popytu na produkty emitenta związane z reformą systemu ubezpieczeń społecznych, o tyle teraz mają one niewielkie znaczenie. Obecny wzrost sprzedaży usług wiąże się głównie z wysokimi przychodami z licencji na oprogramowania, uzyskanymi pod koniec ubiegłego roku.

MIESIĄC TEMU BRE Brokers opublikował prognozę wyników finansowych MacroSoftu na rok 2000. Zakłada ona wypracowanie przez spółkę 4,9 mln zł zysku netto i 29 mln zł przychodów.

— Nie publikowaliśmy własnej prognozy wyników i mogę jedynie powiedzieć, że osiągnięcia poziomów finansowych podanych przez BRE Brokers nie uważamy za niemożliwe — twierdzi Janusz Kurowski, członek zarządu MacroSoft. Spółka zwiększone potrzeby kapitałowe planuje na 2001 r. i wtedy też zamierza zaproponować nową emisję akcji.

ZDANIEM zarządu, MacroSoft to pierwsza w Polsce klasyczna spółka softwareŐowa. Specjalizuje się ona w dostarczaniu oprogramowania dla małych i średnich przedsiębiorstw i według własnych szacunków, w tym segmencie rynku ma 8-proc. udział. MacroSoft stoi na czele grupy kapitałowej składającej się z 14 spółek. Ostatnio dokooptowana została jako podmiot powiązany, firma mająca dużą praktykę w zarządzaniu informacją Management Information Systems. Decyzję o związku kapitałowym podjęto w świetle kontraktu, który MIS negocjuje z GPW.

PODCZAS piątkowej sesji jedyną spółką z subindeksu SITech nie poddającą się spadkom był właśnie MacroSoft. Niestety, już wczoraj było inaczej. Wraz ze spadkiem TechWIG potaniały akcje spółki. Również wczoraj nastąpiła wypłata dywidendy. WZA, z sumy 3,754 mln zł zysku netto wypracowanego w 1999 roku, 651 tys. zł przeznaczyło na dywidendę. Miesiąc wcześniej spółka zadebiutowała na rynku wolnym GPW i jednocześnie pojawiła się w systemie notowań ciągłych. Przed tą datą firma była kwotowana na CeTO, wyróżniając się wysoką wartością obrotów i niezłą stopą zwrotu. W trakcie giełdowej kariery cena akcji spółki kształtowała się pomiędzy 85 zł a 90 zł, natomiast na CeTO kurs walorów dochodził do 120 zł.

W AKCJONARIACIE MacroSoftu zaszło ostatnio wiele zmian. Są one przede wszystkim efektem zarejestrowania ostatniej emisji nowych akcji. Działania głównych akcjonariuszy spółki spowodowały, że zaangażowanie każdego z nich zmalało o kilka procent. W efekcie udział czterech inwestorów posiadających największy wpływ na losy spółki zmalał z 58,31 proc. (stan na koniec marca 2000 roku) do 38,14 proc. (stan na 26 czerwca).

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Furman Tomasz, Zbiejcik Maciej

Polecane